טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5482
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
מבוא …2
       1. ארגוני ההתנגדות הפלסטינים … 3
           1.1    ארגון אש"ף: הארגון לשחרור פלשתין 3
           1.2    ארגון פת"ח: התנועה לשחרור פלשתין –…5
           1.3   ספטמבר השחור- מהמאורעות עד הקמת הארגון 6
       2.  "בירעם ואירקית"- המבצע נרקם –..9
       3.  21 שעות של אימה ..12               3.1  יום שלישי, 5 בספטמבר 1972, שעה ארבע ושלושים לפנות בוקר -..13
      4.  משא ומתן על השבוים –..14
            4.1   מבצע החילוץ ותוצאותיו .16
סיכום 21
ביבליוגרפיה -.22
מבוא:
5 בספטמבר 1972, בשעה ארבע ושלושים לפנות בוקר, נלקחו בשבי אחד עשר ספורטאים ישראלים שהגיעו להשתתף במשחקי אולימפיאדת "השלום והאחווה" במינכן. המבצע, שכונה על ידי מתכנניו "בירעם ואיקרית", תוכנן בקור רוח ובדקדקנות לאורך חודשים, במטרה להוציא אל הפועל מתקפת טרור ראוותנית שתיצרב בתודעה הקולקטיבית העולמית ותעלה אל סדר היום העולמי את סוגיית המאבק הפלסטיני. עשרים ואחת שעות נמשך המשא ומתן עם המחבלים על אדמת גרמניה, האדמה שעליה נטבחו 30 שנה קודם לכן שישה מיליון יהודים על לא עוול בכפם, עשרים ואחת שעות של אימה, שבהן המתינו הקורבנות לחילוץ וסיוע שלא הגיע, עשרים ואחת שעות שבמהלכן מצאו אחד עשר ספורטאים יהודים את מותם בדרך האכזרית ביותר.
מדינת ישראל, למודת הכאב השכול והמלחמות נאלצת להתמודד מיום היווסדה, עם הטרור הפלסטיני על סוגיו, המתמחה בלקיחת שבויים ובני ערובה  למטרת ביצוע עסקאות חילופים ושחרור מחבלים.
בטבח מינכן, הקשיחה מדינת ישראל את עמדתה בנוגע לדרישות המחבלים ובכך גם הפנתה עורף לבניה השבויים, טבח זה על כל שלביו נזכר על דפי ההיסטוריה היהודית כמאורע רצוף כשלים, משגים ומחדלים שמהם יש רק ללמוד ולהחכים לעתיד לבוא, שהרי חכמים ממני אמרו שלהיסטוריה יש נטייה לחזור על עצמה. על כן, עבודת סמינריון זו תציג את האישים והארגונים העומדים מאחורי תכנון הטבח, תוך פריסת פרטי התכנון והדגשת שרשרת אותם מחדלים שאפשרה לפלסטינים לבצע את זממם ולרצוח בדם קר אזרחים חפים מפשע.