סמינריון קבלת החלטות בגיל ההתבגרות
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | קבלת החלטות בגיל ההתבגרות |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 12033 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא -. ע"מ 1
סקירת ספרות -.. ע"מ 2-15
מחקר פעולה — ע"מ 2-7
נושא: קבלת החלטות –.. ע"מ 8-15
מטרת המחקר ושאלות המחקר –… ע"מ 16
מתודולוגיה –.. ע"מ 17-34
הערכת מצב –. ע"מ 17-24
אוכלוסיית המחקר . ע"מ 17
סוג המחקר –. ע"מ
5 כלי המחקר — ע"מ
5 -34
אתיקה מקצועית – ע"מ
2 6
ממצאים ודיון שלב א' –.. ע"מ 35-39
הפעולה המתערבת . ע"מ 40-76
ממצאים ודיון שלב ב' –. ע"מ 77-80 סיכום – ע"מ 81-83
ביבליוגרפיה — ע"מ 84
בפתיחה, אגדיר מהו גיל ההתבגרות ואציג היבטים שונים לגיל זה על-פי תיאוריות רווחות ומקובלות. בצד אלה, אציג גם את הראייה העכשווית של גיל ההתבגרות. בחלק השני, אקשר את הנושא קבלת החלטות לגיל ההתבגרות, כאשר אפתח בהבהרת המושג – קבלת החלטות, אציג מודל מקובל ואיכותי לקבלת החלטות ואסיים בחשיבות לימוד הנושא בקרב מתבגרים כמקבלי החלטות, תוך התייחסות למרכיבים התורמים לקבלת החלטות טובה, ובדברי סיכום.
תקופת המעבר שבין הילדות לבגרות, מכונה תקופת ההתבגרות. בתקופה זו הפרט נפרד מעולם הילדות וצועד אל עולם חדש- עולם המבוגרים. גיל ההתבגרות הזמין תיאוריות ומחקרים לא מעטים הרואים בתקופה זו, תקופה התפתחותית בעלת התנהגויות, דרכי חשיבה ומסכת רגשות, המאפיינת גיל ששוב אינו ילדות ולכלל בגרות מלאה עדין לא הגיע