אסטרטגיה ארגונית ואסטרטגית משאבי אנוש: חזון, יעדים, מטרות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3044
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

  אסטרטגיה ארגונית ואסטרטגית משאבי אנוש: חזון, יעדים, מטרות.
אסטרטגיה ארגונית: חזון, יעדים, מטרות ניהול משאבי אנוש , Human Resource Management:
HRM תהליך הערכת ביצועים ב HRM. תרבות ארגונית: ערכים (כולל הביטוי האופרטיבי-התנהגותי של הערכים), אקלים ארגוני, תהליכי קבלת החלטות, תקשורת ארגונית.
  תרבות ארגונית הביטוי האופרטיבי-התנהגותי של ערכי תרבות הארגון תרבות ארגונית ותקשורת ארגונית מודל Johnson,1992 לתיאור קשרים בתרבות הארגונית:
אקלים ארגוני ביבליוגרפיה אסטרטגיה ארגונית ואסטרטגית משאבי אנוש: חזון, יעדים, מטרות.
אסטרטגיה ארגונית: חזון, יעדים, מטרות במחקרם Ormanidhi and Stringa, (2008) דנים על גישות שונות לאסטרטגיה וליתרון יחסי של פירמות. לדעת Ormanidhi and Stringa, (2008), האופן בו פירמות מתחרות ובאיזו אסטרטגיות הן נוקטות חשוב ביותר לכלכלה והוא המסביר את הצלחתן של פירמות מסוימות וכישלונן של אחרות. קיימות רמות שונות של עיצוב אסטרטגיה, ולהן גם קיים מיקוד שונה (Williams,
2 002). קיימת אסטרטגיה ברמת הארגון, זו עוסקת בקבלת החלטות על ההיקף והכיוון של פעילויות הארגון , ההחלטה אילו שינויים יש לבצע ביעדי הצמיחה ומה תהיה האסטרטגיה להשגתם  (Williams, 2002).יכולים להיות שלוש רכיבי אסטרטגיה ברמת התאגיד: 1] אסטרטגית צמיחה או כיוון, 2] אסטרטגיה של פורטפוליו , קווים עסקיים והחלטה על מידת ההתמקדות בהם והשונות שביניהם ו 3] אסטרטגיה של הקצרת משאבים וניהול יכולות ופעילויות על פני הפורטפוליו  (Williams,2002).
במחקרם Baum , Locke, and Kirkpatrick, (1998) בדקו את השפעות החזון על ביצועי הארגון כמכלול ובנוסף לבדיקת ההשפעה הישירה של החזון על ביצועי הארגון, הם בדקו את בתהליך שבאמצעותו החזון עשוי להשפיע על ביצועים ארגוניים, דהיינו את  התקשורת של החזון. לפי Baum et al ,(1998), חוקרים מגדירים חזון כאידיאל המייצג או משקף ערכים משותפים אליהם על הארגון לשאוף. במחקרם הכמותי בשטח Baum et al ,(1998), גילו כי לחזון ולתקשורת החזון יש השפעות חיוביות על רמת הארגון והם מצאו השפעות משמעותיות ישירות לחזון ובנוסף, השפעות עקיפות דרך תקשורת החזון. בין ממצאי מחקרם Baum et al ,(1998), מציינים כי החזונות שסופקו על ידי הרבה מנכ"לים- יזמים שילבו תמהילים שונים של חזון, אסטרטגיה, ערכים ויעדים ואמנם, לדעתם של Baum et al ,(1998), מושג החזון עשוי להיות שימושי היות והוא דרך בה מנהיגי הארגון יכולים  לשלב את כלל הרכיבים הללו לצורה המנחה את הפעילות הארגונית העתידית.
המודל של Baum et al ,(1998),  הראה כי השפעות עקיפות של תקשורת החזון הסבירו את התוצאות בצורה הטובה ביותר; למרות שהייתה השפעה ישירה ומשמעותית של החזון על צמיחת המיזם, ההשפעות העקיפות שהתקבלו על ידי תקשורת בחזון התגלו כחשובות יותר.
במילים אחרות, לפי Baum et al ,(1998), למרות שהחזון הארגוני השפיע ישירות על הביצוע, נמצא כי הוא היה עשוי להשפיע יותר טוב על העובדים כשהם ידעו אודותיו והבינו אותו.
ניהול משאבי אנוש , Human Resource Management: HRM –