ניתוח קייס חברת לגו - ומה הכיוונים העתידיים שכדאי לה לקחת והתאמה לעולם של היום

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2751
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

2 2/12/2010 (הציון היה 98) עבודה באסטרטגיה ניהולית – ניתוח חברת לגו מגיש: חברת לגו נכנסה לתחום של משחקי נושא, מוכוונים מסחרית ומבוססי סרטים. על מנת להעריך אם צעד זה יגדיל או יקטין את את היתרונות התחרותיים של לגו, נבחן תחילה את הנושא תחת המודלים של יצירת ותפיסת ערך, 5 הכוחות של פורטר ומודל AAA – יכולות, פעילויות ומשאבים.
מבחינת מיקסוםמקסום רווחים – מודל יצירת ותפיסת ערך
1 .      C עלויות: מצד אחד עלויות השיווק במוצר החדש יכולות להיות נמוכות ביחס למוצר הישן בשל שיתוף הפעולה עם הוליווד, וזיהוי המוצר עם סרט מאד מפורסם ומוכר. אך מצד שני,  ישנם גורמים חזקים יותר שיעלו את ההוצאות: עלויות של רשיונות בכדי לייצר את המוצרים ההוליוודיםההוליוודיים השונים, ועלויות פיתוח גדולות בשביל לייצר תבניות חדשות לחלקים החדשים הקשורים לכל משחק החדש. מכיוון שקצב פיתוח מוצרים יעלה בצורה דרסטית, כך גם הוצאות הייצור יעלו דרמטית (50,000$ להכנת תבנית של כל חלק חדש). בנוסף עלויות הפיתוח יעלו מאחר ויצטרכו לתכנן הרבה יותר משחקים בניגוד לקצב חידוש נמוך בעבר. למרות הנטיה החדשה "למחזר" חלקים במשחקים חדשים, ה"מיחזור" נעשה באופן חלקי בלבד. קשה לדעת בוודאות איך תשפיע הגדלת כמות יחידות החלקים המיוצרת על המחיר הממוצע לחלק. אך סביר שהיא תקטין אותו בשל שימוש באותן תבניות יותר פעמים. אך אם נסתכל על המספר הכולל של יחידות שייוצרו מאותה תבנית, המספר ירד כי אורך החיים של המוצר מבוסס סרט נמוך יותר.
2.      B הערך ללקוח: במקרה של לגו הערך נובע ממידת ההתלהבות של הילד בשילוב עם עד כמה ההורה אוהב את המשחק, מעריך את האיכות החינוכית, היצירתית וההתפתחותית של המשחק, ומוכן לשלם את מחירו. בהנחה שהסרט מצליח: מבחינת הילד: אם ללגו יש בלעדיות על הסרט, הוא ירצה מאוד את המשחק, הרבה יותר ממשחק לגו קלאסי. ואילו אם ללגו אין בלעדיות על הסרט, הוא ירצה משחק כלשהו שמבוסס על הסרט. מבחינת ההורה-