ביצועים עסקים ופיננסיים חשבונאות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2883
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

                           עבודה אישית במסגרת המודול:
ביצועים עסקיים ופיננסיים                                                                                                                                                                 פרק א' – התקציב              התקציב מהווה כלי ניהולי ממדרגה ראשונה ומאפשר להנהלה לבחון ולעקוב אחרי תהליכי היצור ולבצע במידת הצורך תיקונים. הכנת תקציב מהווה מסגרת לחשיבה "ממוסדת" של כל אחד מחלקי הארגון.קיום שיטת תקצוב המחייבת את המנהלים בכל הרמות בארגון להתייחס לרשימת משתנים הכוללת נושאים כגון: תחזית מכירה,רמות מלאי,אשראי וכו',מבטיחה ששיטת החשיבה תהיה מדויקת וכוללת.
מטרת התקציב היא לתכנן את עלויות היצור ולפקח עליהן על מנת להפיק רווח גדול ככל האפשר תוך שימוש במינימום עליות כדי להפיק מקסימום יעילות .
הרווח כידוע אינו נובע רק מקביעת מחיר מכירה גבוה למוצר , אלא ובעיקר מצמצום עלויות . " התקציב התפעולי מתרכז בתכנון הרווח והפסד לאור ההכנסות הצפויות מהמכירות עלויות הייצור החזויות והעלות הצפויה של המכירות והתקורה " ( איינהורן  , 1997 ) .
התקציב הנו תחזית של פעולות מתוכננות המהווה תכנית לשימוש יעיל במקומות מכל סוג שהוא . הוא מאפשר לתכנן בעוד מועד ולתאם את אופן הביצוע ובמידה ויש חריגה מהתקציב אז ניתן לבודד , לבדוק ולתקן את הסעיף שמימנו היא נובעת . בנוסף מאפשר התקציב הקצאת משאבים וגורמי ייצור ויכולת הערכה של עלויות המוצר בכול שלב , מהתכנון , דרך שלב היצור ועד שלב המכירה .
                                                                      סעיפים לבניית התקציב התקציב  למוצרים C 28  ו C 32 , הם לפי תחזית מכירות לרבעון הראשון של השנה.(ינואר עד מרץ )כאשר בכל חודש התחזית משתנה ומותאמת לכמות המכירות ובהתאם לאישור כמות השעות של  ההנהלה .
התקציב כולל בתוכו את כמות שעות העבודה , שעות נוספות , שעות עובדי קבלן ושעות מנוחה של העובדים בקו היצור .
בנוסף התקציב מחושב  ומבוסס על עלויות המוצרים , כמות במלאי , מחיר מכירה ורווח למוצר .
כמו כן ישנם הסכמים עם העובדים אשר יום עבודה הוא בעל 8 שעות שמורכב מ 7 שעות עבודה ושעת מנוחה , בנוסף שעות העבודה הנוספות בחודש לא יעלה על 280 שעות אשר מותאם לתו התקן האירופי וכן כדי להיות מודעים בצרכים האישיים של העובדים , כמו כן כמות מלאי סגירה חייבת להיות בסוף רבעון שווה לכמות פתיחת רבעון .
כעת נבחן את נתוניה של מחלקת הייצור בעקבות החוזה המוצע עם חברת Cousins Ltd: