ניתוח אסטרטגי של חברת אטלס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2563

תקציר העבודה

יעוד / חזון החברה:
חברת אטלס כימיה (להלן: "אטלס") עוסקת בתחום הכימיה. אטלס מייצרת מגוון רחב של מוצרים כימיים ופטרוכימיים, שרובם נמכרים לחברות ייצור ועיבוד. המוצר פיילוזין סינתטי הינו אחד המוצרים העיקריים במכירותיה של אטלס. הפיילוזין משמש בעיקר כחביר לדבקים, המסייעים לייצור וציפוי לוחות עץ ומוצרי פלסטיקה ומהווה חביר הכרחי בתהליך ההדבקה של שכבות חומר. מטרות העל של החברה הינן אספקת הביקוש הגדל לפיילוזין וגידול בנתח השוק של החברה, ע"י ייצור ומכירת מוצר הזהה בתכונותיו העיקריות לפיילוזין הטבעי ואף מצוי ביתרון מבחינת איכותו וצבעו הבהיר. בנוסף, יש לנסות לאזן בין הרצון לגדול, לבין השמירה על רווחיות. הפילוסופיה הניהולית של החברה הינה הדגשת האיכות, בהירות המוצר (ולפיכך ייחודיותו) ומהימנות החברה.
בנוסף ישנו רצון לשמור על מידת יציבות בארגון תוך אי לקיחת יתר סיכונים (מתבטא בדרך הכניסה הזהירה של אטלס לשוק הפיילוזין הסינתטי). התובענים של אטלס עליהם ישנם נתונים באירוע הינם הלקוחות (תובענים חיצוניים), שדרישתם היא למוצר איכותי, וכעת גם מעוניינים בהתאמת מחיר המוצר הסינתטי למוצר הטבעי. נראה כי עד כה הלקוחות לא היו בראש סדרי העדיפויות, שכן על אף הלחץ מצד הלקוחות עקב הורדת מחירי הפיילוזין הסינטתי, אטלס השאירה את המחירים כשהיו והצליחה לשכנע את מירב לקוחותיה בהגינות צעד זה. לפיכך, נראה כי מידת הקריטיות של תביעות הלקוחות פחות משמעותית מתביעות של תובענים אחרים, כגון: בעלי המניות. עם זאת, נראה כי בעקבות ההורדה הנוספת במחירי המוצר הטבעי יתכן וישתנו במידת מה סדרי העדיפויות ומידת הקריטיות של תביעות הלקוחות להורדת מחיר תגדל, שכן נראה כי כעת יש בכך כדי להשפיע על מעמד החברה בשוק (כפי שינותח בהמשך). אציין כי אין נתונים מיוחדים על תובענים נוספים, על אף שיש להניח כי ישנם כאלה.   ניתוח סביבה וענף:
שוק הפיילוזין מהווה את סביבת הארגון, בהיותו מוצר עיקרי בו עוסקת אטלס. במטרה לזהות את האיומים וההזדמנויות …