כתיבת ניתוח אירוע - סנו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8045

תקציר העבודה

שם הקורס:  ניהול אסטרטגי MBA, סמסטר א' תשס"ח.
קבוצה: יום א', 18:00.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  תאריך הגשה: 01/03/2008
1 . מבוא
העבודה שלהלן עוסקת בהכנת "case study" במסגרת הקורס לניהול אסטרטגי של פרופ' יעקב וובר.
חברת סנו הוקמה ע"י מר ברונו לנדסברג, לפני 40 שנה. היא החלה את דרכה כמפעל קטן בבניין ברח' לבנדה בת"א עם 4 עובדים, מכונה אחת ו-3 מוצרים. המוצר הראשון שייצרה החברה נקרא, "סנו", שפירושו נקי בלטינית, מתוך האמרה "נפש בריאה בגוף בריא". ע"י ניהול נבון ועדכני צמחה החברה להיות אימפריה של ניקיון מצוינות ואיכות חיים. כשכיום היא אחת מהחברות הגדולות ביותר במשק הישראלי, בעלת 5 מפעלים המצוידים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם, ועובדים בה למעלה מ-700 עובדים האמונים על פיתוח, ייצור והפצה של יותר מ-500 מוצרים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. מחזור המכירות של החברה מתקרב למיליארד ₪ בשנת 2007
והחברה נחשבת לאחת מעשרת החברות הישראליות המצליחות.
סנו מפעלי ברונוס בע"מ היא החברה המובילה בישראל לייצור מוצרים שאינם מוצרי מזון והיא פועלת במגוון תחומים: מוצרי נייר, מוצרי טואלטיקה והיגיינה, חיתולים חד פעמיים, קוטלי חרקים וכמובן מוצרים לניקוי הבית. החברה משווקת את המגוון הרחב ביותר של פתרונות ניקיון לבית, לתעשייה ולמגזר המוסדי.  סנו שמה דגש על חדשנות, איכות, תמורה לכסף ודאגה לאיכות הסביבה ומוצריה נחשבים למובילים בשוק. בשנתיים האחרונות החברה החלה בפעילות בינלאומית בעיקר בשל התחרות החריפה השוררת בשוק הישראלי בכל שווקי הפעילות עד סוף שנת 2006, הפעילות הבינלאומית של החברה לא היתה מהותית והיוותה כ-4%, בשנת 2007 מכירות החברה בחו"ל עלו בכ-80%.
תחילתה של שנת 2008 היא בסימן פרשת דרכים: האם לייצר צמיחה במכירות ורווחיות במוצרים קיימים ו/או ללכת לקטגוריות חדשות? לחזק את מעמדה בארץ בשוק הקמעונאי וללכת לשוק המוסדי או ללכת ולפעול בחו"ל, בעיקר במזרח אירופה – שוק שצומח בקצבים מרהיבים? בנוסף, כניסתה של חוגלה קימברלי עם מותג "ניקול" ערערה את מעמדה של סנו כמובילה בלעדית בתחום מוצרי טיפוח למטבח: האם ללכת בעקבות ניקול ולנקות באסטרטגיית החדשנות?