ניתוח ארוע פרסום אזהרת עסק חי חברת התכוף הע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1718
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

האוניברסיטה הפתוחה המחלקה לניהול וכלכלה תוכנית MBA צירוף אזהרת עסק חי לדו"חות הכספיים של חברת התכוף בע"מ מטלת מנחה מס' 16
 קורס: חשבונאות למנהלים 13002
אזהרת עסק חי אזהרה זו הניתנת ע"י רו"ח של החברה משמשת כתמרור אדום ומסוכם לגבי עצם המשך קיומה של החברה. משמעותה של אזהרה זו היא הטלת ספק בדבר יכולתה של חברה מסוימת לעמוד בכל התחייבויותיה. נוסח האזהרה המקובל הנו- "קיים ספק בדבר יכולת החברה להמשיך ולקיים את פעילותה כעסק חי".
בד"כ תצורף אזהרה זו לדוחות החברה, כאשר לדעת רו"ח שלה, אין במקורותיה הכספיים ו/או בתזרים המזומנים הצפוי של החברה, בכדי לשלם את חובות החברה העומדים בפני פירעון. לאזהרת עסק חי עלולות להיות השלכות קשות על המשך פעילות החברה.[1] גילוי דעת 58
מפרט רשימה ארוכה של סימנים אזהרה אותם רואה החשבון עשוי לראות כמסכנים את המשך קיומה של החברה כעסק חי. סימני אזהרה כאלו יכולים להתקבל מהדוחות הכספיים עצמם וכן ממקורות אחרים.[2] על גורמים אלו נמנים בין היתר: גירעון בהון העצמי ו/או בהון החוזר, פיגורים בעמידה בהתחייבויות, מימוש נכסים קבועים לצרכי מימון, הפסדי תפעול כבדים, תזרים מזומנים שלילי, תביעות משפטיות כנגד החברה, אשר אם יתקבלו ע"י ביהמ"ש אזי החברה לא תוכל לעמוד בהם, אבדן שוק/ספק ראשי, שינוי לרעה בתנאי אספקה/אשראי, אבדן אנשי מפתח בדרג המנהלי או התפעולי, ליקויים בתפקוד ההנהלה המכשילים תפעול תקין של החברה, וכו'[2] .
1 .      מבוא
חברת התכוף בע"מ היא מהיצרניות הישראליות בתחום כלי הרכב הייעודיים, ובעיקר בתחום כלי הרכב הממוגנים. החברה וחברות הבת שלה עוסקות בשני מגזרי פעילות מרכזיים:
א.      רכב: תכנון, ייצור, הרכבה ותחזוקה של כלי רכב ייעודיים (למעט שלדות הרכב) לשימושים אזרחיים וצבאיים כגון:רכבים ממוגני ירי למערכת הביטחון, מיכליות להובלת נוזלים מסוגים שונים, מתדלקות מטוסים ומסוקים, ארגזי הובלה וכבאיות.
ב.      פרויקטים: תכנון וביצוע פרויקטים הכוללים ייצור, התקנה, בידוד ותחזוקה של מתקני מתכת גדולים, לרבות, מיכלים סטאטיים, גשרים וקונסטרוקציות, על-פי דרישת הלקוחות.
בחודש …