האלמנטים האורתודוקסים ביצירותיו של חנוך לוין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3383
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן עניינים

  1. מבוא – 2
  2. ביוגרפיה – 3
  3. יחסי יהדות אצל לוין – 4
  4. יחסי מדינה לאום אצל לוין – 5
    4.1 סקנדל "מלכת האמבטיה" – 6
  5. ההשגחה העליונה ביצריותו של לוין – 7
    5.1 העקדה – 7
    5.2 יסורי איוב – 8
    5.3 מה אכפת לציפור – 9
  6. סיכום וחוות דעת אישית – 10
  7. רשימת מקורות – 11

מבוא
לוין מחפש באלוהים משמעות וקיום טוען הנדלזלץ (2001).
בעבודתי אחקור ואבדוק את ההשגחה העליונה ביצריותו של לוין.  ללוין יש רקע דתי.לוין גדל והתחנך בבתי ספר דתיים (כספי 2005).יש טוענים כי אמו השתוקקה שילמד רבנות. לרוב הדמויות ביצירותיו מחפשות משמעות (כספי 2005). שולי רנד מספר כי בעקבות השיר שכתב על לוין "אדוני המשורר" ששניהם מחפשים בדרך שונה את אותו המקום (ברזילי 2008).
עקב כך עלתה בי המחשבה לבדוק את התייחסותו להשגחה העליונה ביצירותיו ולמצוא את המקום הטהור שבלוין. את המקום בו לוין שואף להיות כתינוק המחובק על  ידי אביו (נגיד 1998). בעבודתי אביא כמה מיצירותיו של לוין : העקדה , יסורי איוב ומערכונים ושירים מתוך מה אכפת לציפור. ביצירות אלה אביא פרספקטיבה שונה על יחסו ליהדות, אביא רמזים מקראים או ציטטות מקראיות ואנסה להוכיח  כי יש רחמי שמים אצל לוין. בחרתי נושא זה לאחר שקראתי את השיר שנכתב על לוין-"אדוני המשורר" בשיר ישנו אמירה מעניינת :
"בינינו אימה בחדר צללים היו לי תחושות לא היו לי מילים עיניך תלויות בי גדולות ורכות שנינו ביחד התחלנו לבכות שנינו ראינו אותה התמונה מעל לראשך מוטלת שכינה ופחד נורא ואיום כשאתה נרעדת פתאום…" עקב שיר זה חשבתי לרשום עבודה זה על ההשגחה העליונה,אחרי כול כך הרבה וויכוחים,רנד מראה על כך שלוין השלים עם מותו בידיעה על הבורא והשגחתו ולכן רציתי להוכיח כי ההשגחה העליונה הייתה אצל לוין מאז ומעולם בתוך נפשו,אך אף אחד אינו דיבר עליה במפורש.