ניתוח תוכנית שיווקית להשקת המותג שטוזים ע"י חברת תנובה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4410
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תמצית מנהלים ניתוח התוכנית השיווקית שלהלן בוחנת את השקת המותג שטוזים ע"י חברת תנובה בחודש דצמבר 2009. יופלה הוא המותג המוביל בשנתיים האחרונות בשוק הגביעים ואף פותח פער השנה מול דנונה. היקף שוק כספי עולם היוגורטים בגביע עומד על: 850 מיליון שקלים. היקף ותמהיל שוק עולם מוצרי גבינה לפעוטות וילדים:
היקף השוק כ-1
5 מיליון שקלים. השוק היום נשלט על-ידי שטראוס עם נתח שוק של 91% עם המותגים גמדים ודניאלה. המותג גמדים בכל נאמנות צרכנית גבוהה מאד והוא מותג מוכר וידוע בתודעת הציבור הישראלי.
תנובה השיקה את המוצר שטוזים לצורך שטוזים במטרה לחדור לשוק חדש, שטוזים הוא עולם תוכן שלם שיצרה דתיה בן דור, המציג שטויות בחרוזים ומלווה איורים מעולם הדמיון מעולם הפנטזיה. עולם התוכן, הכולל ספרים, קלטות, הצגות ועוד, זוכה לפופולאריות עצומה בקרב ילדים והוריהם מזה שנים רבות. מנתוני השוק עולה כי  לאחר כ 6 חודשים יופלה שטוזים כבש נתח כספי של 40% מקטגוריית הגבינות הממותקות.
תוכן עניינים

1 .      מבוא      4
2 .      הגישה השיווקית. 5
3 .      שלבים בחיי מחזור המוצר. 5
4 .      תיאור המוצר ע"פ מרכיבי תמהיל השיווק. 6
5.      אסטרטגיית המיצוב. 9
6 .      אסטרטגיית הבידול. 9
7.      פלחי השוק. 9
8 .      הגורמים המשפיעים על תהליך הקנייה. 9
9.      מאפייני תהליך הקנייה. 11
1 0.  הסביבה התחרותית של החברה. 12
1 1.  ניתוח ע"פ מודל 5 הכוחות של פורטר. 12
1 2.  תיאור סביבת המאקרו של החברה. 13
1 3.  ניתוח SWOT.. 14
1 4.  הגדרת יעדים.. 15
1 5.  הזדמנויות צמיחה. 16
1 6.  האסטרטגיה להשגת המטרות. 16
1 7.  מרכיבי האסטרטגיה השיווקית. 16
1 8.  תוכניות פעולה ואמצעי בקרה. 17
1 9.  ביבליוגרפיה. 18