גאוגרפיה כלכלית- תרגיל:ניתוח והשוואה של הפעילות העסקית-כלכלית של חברות Vodafone ן Telefonica בהיבטי הגיאוגרפיה הכלכלית. עבודה מצויינת העוסקת בתאגידים רב לאומיים, נותנת מסגרת והבנה בסיסית כיצד לנתח את פריסתם הגאוגרפית של תאגידים. העבודה .

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1772
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

ניתוח והשוואה של הפעילות העסקית-כלכלית של חברות Vodafone  ו   Telefonica בהיבטי הגיאוגרפיה הכלכלית תרגיל- קורס "גיאוגרפיה כלכלית"
2 3 בדצמבר
2 010             תוכן העניינים
עמודים
1 :מבוא –.3

2 : מתודולוגיה ותקציר …
3
3 : הפעילות והפריסה של תאגיד Telefonica …
3
4 : הפעילות והפריסה של תאגיד Vodafone -5
5: השוואה בין שני התאגידים וניתוח ההשפעה של מדינת האם -…6
6 : ביבליוגראפיה –…8
7.:נספחים -.9

1 . מבוא
לתאגידים בעולם המודרני ישנה השפעה מרחיקת לכת על חיינו. את ביטוי השפעתם ניתן לראות בתרבות הצריכה שלנו, בתפיסת עולמינו, במערכות היחסים בין התרבויות ואפילו בערכים שאנו חיים איתם. ההשפעה המרכזית והמז'ורית בעייני היא קודם כול על הכלכלה העולמית. הפרמטרים הכלכליים של תאגידים מסוימים לעיתים מעפילים על פרמטרים דומים של כלכלות במדינות קטנות או אף בינוניות. פריסת פעילות התאגידים ברחבי העולם משנה ומשפיעה על הגיאוגרפיה, ולכן מחייב מקורח המציאות הזו, לחקור כיצד אלה משפיעים על סוגיות גיאוגראפיות נבחרות.
 
2 . מתודולוגיה ותקציר:
העבודה תעסוק בבחינה והשוואה של שני תאגידים בתחום התקשורת. במסגרת המגבלות אנסה לפרק לגורמים את תחומי הפעילות של התאגידים, הפריסה המרחבית שלהם, חלוקה של כוח אדם המועסק על ידיהם ו אנסה לשרטט את שווקי הלקוחות שמושפעים על ידם. שני הפרקים הראשונים יתייחסו לכול תאגיד בנפרד על פי קריטריונים שבחרתי ובפרק האחרון השווה ביניהם ואשתדל לנתח כיצד מדינת האם של התאגידים משפיעה על האסטרטגיה שמשתקפת מהדוח השנתי שפרסמו.
            העבודה תתבסס בעיקר על הדוחות השנתיים האחרונים שפורסמו על ידי התאגידים כאשר מראש יש לציין שפורסמו בהפרש של 3 חודשים כיוון שהשנה העסקית שלהם שונה. אעשה שימוש באתרי האינטרנט של התאגידים כדי לדלות מידע שימושי נוסף ובאתרי אינטרנט נוספים בהם ישנו מידע משלים הקשור לנושא.