CSR – אחריות חברתית התבטאותו בבנק הפועלים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5620
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא-אחריות חברתית
2 ניתוח פעילויות CSR של בנק הפועלים  לפי עקרונות "מעלה"
4 ניהול אחריות חברתית
6 אתיקה בעסקים
6 מוצרים, פרסום, שיווק ולקוחות
6 סביבת עבודה
8 מעורבות בקהילה
8 איכות הסביבה
1 1
שינויי האקלים
1 4
שותפים ושרשרת האספקה
1 4
זכויות אדם ואזרח
1 6
ממשל תאגידי, דיאלוג, שקיפות ודיווח
1 7
השקעות אחראיות
1 8
סיכום
1 9
ביבליוגרפיה
2 0 כשמדברים על אחריות חברתית CSR מדברים על מפגש של שלושה נושאים: סביבתיים, חברתיים וכלכליים.  בשלושת העשורים האחרונים התפתחה בעולם התפיסה לפיה עסקים חייבים לפעול גם לטובת החברה והקהילה בהן הם מתקיימים  (לאוטרבך וקריזלר,2006). פעילות כזו צורכת אמנם משאבים, אך מסייעת גם לשיפור האווירה בפירמה ושיפור התדמית והמוניטין שלה. לכן, יש הטוענים, כי גילויי אחריות חברתית, למרות עלותם, מסוגלים להעלות את ערך השוק של תאגידים (לאוטרבך וקריזלר,2006).
לדעת Devinney ,  (2009)למרות  הבדלי דעה על יעילות האחריות החברתית של תאגיד , יש הסכמה כללית בין אקדמאיים, קובעי מדיניות ואנשי שטח כי תאגידים פועלים ברשות חברתית הדורשת שיפעלו בתוך הנורמות והמנהגים של החברות בהן הם קיימים. וכי  בבסיס  CSR ישנה הנחה חזקה והיא כי על תאגידים ללכת לפי תכתיבי החברה. מכאן שלתאגידים בעלי הרגלים מקובלים יותר בחברה יהיו יותר לקוחות מרוצים, עובדים מרוצים ובעלי עניין מרוצים.יתר על כן, Devinney ,  (2009) סבור כי עיקרון מרכזי של חסידי (CSR) הוא כי תאגידים מקבלים רשות חברתית מהחברה, הדורשת כי בתמורה הם יתרמו לצמיחה ולפיתוח של אותה החברה.