גלובליזציה-מדיניות ציבורית ובריאות

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4111
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תכן עניינים
פרק עמודים פתיחה
3 מבוא
3
גלובליזציה מהי
3
3 .1 מאפייניה
3 -4
 3.2 יתרונות וחסרונות של הגלובליזציה
4
3 .3 הגלובליזציה בהיבטים שונים 5
גלובליזציה ובריאות 5-7
מגיפת האיידס-הגדרה 7-9
5.1 הנגיף 7-8
5.2 הזיהום והמחלה
8 5.3 האפידמיולוגיה העולמית והמקומית.
8-9
גלובליזציה ואיידס.
9-10 המצב בישראל
1 0-11
פעולה בינלאומית
1 1
המדיניות הציבורית
1 1-12
הממשלה קובעת מדיניות
1 2-13
סיכום מסקנות
1 3-14
ביבליוגראפיה
1 5
גלובליזציה היא תהליך מורכב, הקושר את גורלות אלפי או אולי אפילו מיליוני בני אדם, המחליפים ביניהם רעיונות ומידע, מסחר ותקשורת מסוגים שונים. לגלובליזציה אין מנהיגים במובן המסורתי – אלא גלובליזציה היא מצב בו אנשים המעבירים את הידע שלהם לאחרים.
הפיתוח העולמי בתשתיות התחבורה שתוכננו לתמוך בכלכלת היצוא, מסייע להעברה מהירה של אנשים מאזורי כפר לאזורים עירוניים ומקדמים את התפשטות המחלות.
יתר על כן, הגברת עיור והגירה מעודדים צמיחת תעשיות מין וסמים. גלובליזציה הביאה לכך שמדינת הלאום המודרנית נדרסת על ידה .היא הפכה את העולם ל"כפר גלובלי" תקשורתי, בו מעבירים את התרבות האמריקאית (קוקה קולה, אופרות סבון, מקדונלד, וכד') והמערבית ליתר העולם. בגלובליזציה יש מיזוג בעלויות וקרטלים של תקשורת בינלאומית, המאפשר חסימת מידע בפני האזרחים, מאפשר חדירה לרשות הפרט ומצמצם את העוצמה הפוליטית, הכלכלית והתרבותית של תושבי העולם? גלובליזציה הביאה להשתלטות המותגים על חיינו. תהליך הגלובליזציה משפיע על חיי בני אדם. תאגידי ענק השתלטו על הסחר החופשי, על  מרבית הכלכלה,ובאמצעות כלי תקשורת , פרסום וכד' על חופש המחשבה של הצרכנים. הפרסומת השתלטה על המרחב הציבורי והפרטי, והשתיתה את תעשיית מותגי האופנה. הגלובליזציה הביאה לכך שבמזרח הרחוק בו שכר עובדים זעום ביותר מועסקים גברים ונשים ובעיקר ילדים בתנאים תת-אנושיים, כשהם חשופים לסכנות תמידיות, רעב, התעללות והזנחה, וזכויותיהם הבסיסיות נרמסות באכזריות.