פרויקט יזמות

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5099

תקציר העבודה

מטלה קבוצתית תוכנית עסקית יזמות עסקית  1112
הכנת תוכנית עסקית למיזם חדש – "הרובוסקאי" מגישים :
                                                                                                                               יוני 2010 תקציר מנהלים Cleaning is just a beginning"" זה לפחות מה שעבר לנו בראש כשחשבנו על הרובוסקאיי.
הרובוסקאיי הוא רובוט מתוחכם ביותר לניקוי חלונות וקירות של מגדלים רבי קומות,שבנוסף ליכולות הניקוי שלו הוא גם מספק המון שקט ללקוחות,חוסך מהם הוצאה כלכלית גבוהה ובעזרת צוות מקצועי ומיומן מעניק שירות ברמה שעוד לא הכרתם.
בכל מקום שרק תבחר להרים את ראשך אל השמיים תוכל לראות מגדלים ובניינים המתנשאים אל על,האם לא יצא לכם לתהות מידי פעם כיצד הם שומרים על ניקיון וברק כה מושלם?
אז בואו ונגלה לכם,שעבודת הניקיון של אותם מגדלים מתבצעת ע"י בני אדם שבעזרת חבלי סנפלינג גולשים מגג הבניין,עוברים חלון חלון, תלויים בחסדם של שינויי אקלים ופגעי מזג האוויר,והדבר העיקרי ביותר זה סיכון חיי האדם שגלומים בעבודה זו.
לצורך כך בדיוק הומצא הרובוסקאיי,שבנוסף להתגברותו על כל החסרונות הנובעים ממגבלות היכולות המין האנושי,הוא גם חוסך המון כסף לטווח הארוך,משתמש בחומרי ניקוי טבעיים ובמים ממוחזרים ובכך תורם לסביבה ירוקה ובריאה יותר,וגם פותר בעיות של סיכון חיי אדם שלא לצורך.
הרובוסקאיי פותח במעבדה קטנה שבסין בידי מפתחים ויזמים ישראליים במשך כשנה וחצי, כאשר מרבית ההשקעה תוקצבה מכיסם הפרטי של היזמים,בהתחשב ברווחים הצפויים מפרויקט זה הרי שגודל ההשקעה מתגמד לעומת התשואה הצפויה ממנו.
וכדי לסבר מעט את האוזן בקצת מיספרים ועל מנת לקבל מימד של גודל,נוכל רק לספר לכם כי עלות הפרויקט כולו עמדה על כ – 2.5
מיליון ₪, כאשר הרווחים הצפויים ממנו בשנה הראשונה עומדים לפחות על פי 3 מעלותו הכוללת. וזאת בהתחשב במס' חברות הניקיון שכבר הביעו את רצונם להכניס את המוצר לשורותיהם, שוק המטרה כפי שציינו פונה לחברות ניקיון ותחזוקה גדולות המתמחות בניקיון של מגדלים וגורדי שחקים, כאשר המוצר פונה לפלח שוק שלא קיבל מעולם מענה וסיפוק איכותי, וימוצב בשוק כמוצר בלעדי, ייחודי ויוקרתי.
כשאנחנו מדברים על שירות ברמה גבוהה במיוחד ניתן למנות:שירות ומענה מהיר ויעיל 24 שעות ביממה אפשרות שליטה ובקרה של הלקוח באמצעות האינטרנט,הטלפון/מרכז הבקרה של החברה, והגעה של אנשי צוות לאתר הלקוח בכל פנייה או בקשה כלשהיא תוך זמן קצר במיוחד.
אז מה בעצם יש לנו פה?
רובוט שמקבל את נתוני הבניין בצורה קלה ומהירה דרך מערכת ניווט לוויני,מחשב את דרך ופעולת הניקוי בעצמו,משתמש בחומרים ידידותיים לסביבה,מקצר את זמן העבודה,לא מסכן חיי אדם,וניתן לשליטה ותפעול מהיר מהמשרד הנוח והממוזג.
ועוד משהוא קטן..שכחנו גם לציין שהוא מצויד במצלמה שמעבירה און ליין את כל תהליך הניקוי.
אז בפעם הבאה כשתציצו מחלון משרד שנמצא בקומה ה – 20 של הבניין אל תשכחו לחייך . . .
תוכן עניינים
הנושא עמוד מבוא – זיהוי ההזדמנות העסקית
1 אסטרטגיה ותוכנית שיווקית
2 תוכנית תפעולית/ארגונית 7
תוכנית עסקית/פיננסית 9
התאמת חברי הקבוצה ליזמות
1 3
שיקוף
1 4
רשימה ביבליוגרפית
1 5
נספחים
1 6