דילמות אתיות והתמודדות רגשית של הצוות הסיעודי בטיפול בחולה הנוטה למות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4101
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מטרה:לבדוק מתוך הספרות הרלוונטית מול אילו דילמות אתיות עומדות האחיות בעבודתן, אילו דרכים להתמודדות יעילה נמצאים לרשותן ואיך התמודדות נכונה יכולה לשפר את איכות הטיפול הניתן על ידי אחיות.
תוכן עניינים
מבוא       דילמות אתיות הקשורות להחלטות של סיום החיים            התמודדות צוות סיעוד עם בעיות מוסר ואתיקה בטיפול       התמודדות הצוות הסיעודי עם טיפול בחולה הנוטה למות.   ההתמודדות הרגשית של צוות סיעודי בטיפול בחולה הנוטה למות    טיפול פליאטיבי    הקלה ב תקשורת נכונה ומתן מידע למטופל.           הקלה בסימפטומים וטיפול תרופתי .          סיכום ודיון         ביבליוגראפיה      בימינו , במדינות מפותחות, נדיר כי אדם ימות בביתו בין משפחתו,ולרוב המוות יתרחש בבית החולים או במוסד הסיעודי ומטופל שם על ידי צוות סיעודי, De Araujo, da Silva , & Francisco,2004,2)).
נוכח ההתקדמות הטכנולוגית, יש אנשים רבים החוששים מהארכת חיים מלאכותית במידה ויהיו חולים סופניים והם מחפשים אפשרות משפטית להשגת מוות מכובד, Valente, ,2004,314).).זאת בידיעה כי טכנולוגיה רפואית מודרנית וחוקים המגנים על קדושת החיים יכולים שלא במכוון להאריך את החיים בלי להתחשב בעלויות ההליכים וברצונותיו של החולה , Valente, ,2004,315)).
העבודה המוגשת בזאת תטפל בהתמודדות המוסרית והרגשית בדילמות אתיות של הצוות הסיעודי בטיפול בחולה  הנוטה למות. היא תציג את ההתייחסות והבעיות המוסרית הנתפסות על ידי הצוות הסיעודי, את האיום על תפיסות המוסר האישי שלו ואת ההשלכות הרגשיות הנובעות מהמצב.  נראה כי ההתנהגות המוסרית של הצוות הסיעודי המעוגנת תיאורטית במחויבות לטיפול בכלל ולחולה בפרט מעוצבת על ידי תהליכים ספציפיים המובילים להתעסקות ממשית או להינתקות מחשבתית והתנהגותית במצבים מוסריים קשים.
העבודה ייערך על ידי מחקר איכותני שיתבצע על ידי קריאת והתעמקות במאמרים בנושא.