שיפור עיסקי בנק אגוד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7721
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

ייזום הפרויקט
1 .1 הצגת הארגון הארגון שנציג הוא בנק אגוד לישראל הוקם בשנת 1951 ע"י החברה הכלכלית הארץ ישראלית מניו יורק והחברה הכלכלית בע"מ מלונדון.. בנק אגוד לישראל הוא הבנק השישי בגודלו במערכת הבנקאות ומספק שירותי בנקאות מלאים ללקוחות פרטיים ועסקיים. הבנק פועל באמצעות 35
סניפים ומעסיק למעלה מ-1,000 עובדים. בתפקיד המנכ"ל מכהן מר חיים פרייליכמן ובתפקיד היו"ר מכהן מר זאב אבלס.מגזר ייחודי בו פועל הבנק הוא מגזר היהלומים.
1 .2 תיאור שלבי היישום בארגון.
   " Benchmarking  זהו תהליך של מדידה והשוואה בין המוצרים, השירותים, והתהליכים של הארגון ובין אלה של מיטב הארגונים בעולם במטרה להכניס את השינויים הדרושים שיובילו את הארגון לרמת הישגים עולמית שיטת ה -Benchmarking  מאפשרת לארגון להשתפר בהתמדה וללמוד מניסיונם של הארגונים המובילים בעולם היא מסייעת להתגבר על התנגדות העובדים לשינויים משום שהיא מציגה יעדים הניתנים להשגה שהרי הם הושגו כבר על ידי ארגון אחר “.   (גלוברזון. ש. (2002) ניהול התפעול ושיפור ביצועים, עמ' 233 ).
ניתוח Benchmarking חיצוני תחרותי הארגון שבחרתי בו לתהליך ההשוואה הוא בנק הפועלים כיוון שידוע שהוא הבנק הרווחי   ביותר ובעל נתח שוק הגדול ביותר.                                                           בנק הפועלים הוא הבנק המוביל בישראל ולאחרונה נבחר על ידי חברת "דן & ברדסטריט " לחברה החזקה ביותר בישראל לשנת 2007. לבנק הפועלים 248 סניפים ברחבי ישראל והוא מוביל גם בטיפול בבנקאות העסקית בישראל .  הבנק מספק ללקוחותיו שירותים ומוצרים בנקאיים באיכות הגבוהה ביותר הקיימת בענף . בנק הפועלים מאוד דומה באופיו , בסוגי הפעילויות ובסוגי הלקוחות לבנק אגוד , ולכן בחרתי בו לביצוע ה Benchmarking .                 אופן יישום ה- Benchmarking ישנם ארבעה סוגים של תהליכי Benchmarking :
·        פנימי – בתוך הארגון, תורם ליצירת תרבות ארגונית התומכת בשיפור מתמיד.
·        חיצוני פונקציונאלי – אין צורך להתרכז אך ורק במתחרים ישירים, אלא גם בארגונים דומים ברחבי העולם.
·        חיצוני תחרותי – מתחרים ישירים במוצרים הם הגופים המובהקים שכלפיהם צריך לערוך Benchmarking.
·        חיצוני גנרי – נערכת השוואה עם מיטב החברות בעולם, שאינן חלק מהתעשייה שאליה משתייך הארגון.
תהליך ה  Benchmarking אשר בחרתי הוא החיצוני תחרותי מכיוון,שבנק פועלים הוא ארגון מתחרה של בנק אגוד והשירותים אותם הוא מציע מקבילים לשירותים של בנק אגוד.
עבודה אישית שיפור עסקי                                                                                                                                                             תוכן העניינים
1 הפרויקט -.3
1 .1    בחירה של הארגון ייחוס –.3
1 .2 שלבי היישום –..4
1 .3 מסמך SOW –…5
2    תכנון הפרויקט –..8
2 .1 מסמך WBS 8
2 .2 טבלת שלבי פרויקט Benchmarketing .. -.9
 2.3  רשת Pert, לוח ג'אנט וטבלת זמנים ומרחבים 12
 3.ביצוע ובקרה 14
3 .1   המשאבים הדרושים ..14
3 .2 תקציב הפרויקט –16
3 .3 הקשר בין עלות לפרויקט להמשכו 16
3 .4 חישוב ההסתברות לסיום הפרויקט 18
4 .סיום הפרויקט 18
4 .1 הפעולות בסיום הפרויקט –…18
4 .2 סיבות לכישלונות ואופן התגברותם 19
4 .3 שינויים בעקבות Benchmarketing –…20                  5 ישום BPR ..20       5.1   בחירה של התהליך והסיבה לבחירתו –.20  5.2 בחירה מנומקת של צוות ה-   BPR 22
 5.3 שלבי היישום של BPR בארגון -23
5.4. מסמך "צריך לעשות מעשה" -..26
5.5. מסמך "הכרזה על חזון" –…27
5.6 איך ייראה הארגון לאחר  יישום BPR –.28
5.7 תרומת טכנולוגית המידע   להצלחת BPR -..28
5.8 איך למנוע כישלון של BPR –28
              
6   ביבליוגרפיה .30