בית הספר כמעצב זהות
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | היסטוריה וארכיאולוגיה |
מילות מפתח | בי"ס, בית-ספר, זהות, יהדות מרוקו, יהודי מרוקו, מעצב, עיצוב |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 7706 |
מספר מקורות | 26 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים:
I שער II תוכן עניינים
1 . פרק ראשון: מבוא -..
עמ' 3
1 .1 שאלת העבודה —
עמ' 4
1 .2. השערת העבודה -.
1 .3. מטרת העבודה וחשיבותה -..
1 .4 עלי העבודה –…
1 .5 הליך העבודה —
עמ' 4-5
2 . פרק שני: סקירה ספרותית –
עמ' 6
2 .1 מהו חינוך -..
2 .2 מערכת החינוך
2 .3 התפתחותה של מערכת החינוך במדינת ישראל -.. עמ' 7-11
3 . פרק שלישי: יהדות מזרח אירופה ומערכת החינוך ..
עמ' 12-15
3 .1 ועדת פרומקין -…
עמ' 16-18
3 .2
קליטת העולים ועיירות ( הספר) הפיתוח .
עמ' 18-19
4 . פרק רביעי: בית הספר כמעצב זהות -…
עמ' 20-21
5. פרק חמישי: בית הספר כמכשיר למיזוג גלויות -.. עמ' 22-23
6 . פרק שישי: סיכום …
עמ' 24-
5 7. רשימת מקורות -..
עמ' 26-28
תקציר העלייה והקליטה בשנות המדינה הראשונות הוא נושא אשר זכה לתיאורים ומחקרים רבים. חלוצי המחקר היו הסוציולוגים, האנתרופולוגים וחוקרי הפולקלור, וכבר בשנות החמישים ערכו חוקרים רבים ראיונות עם עולים, אספו נתונים שונים אודות חייהם וקליטתם בחברה הישראלית. עבודת סמינריון זו מבקשת לדון בנושא בית הספר כמעצב זהות – מעצב תרבות בטווח ה- 20 עד ה – 30 שנה הראשונות להקמת מדינת ישראל. כאשר הנושא העומד במרכז העבודה הוא תהליך קליטתם והתאקלמותם של יהודי מזרח אפריקה במערכת החינוך הישראלית בשנותיה הראשונות.
. כדי להבין הן את הקשיים והן את ההישגים בתהליך זה, יש לעמוד על האפיונים המייחדים הגירה זו במפגשה עם החברה והחינוך בישראל.