הצגת העצמי באתרי הכרויות באינטרנט

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 12001
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

הצגת העצמי באתרי הכרויות באינטרנט עבודה סמינריונית קורס:
תרבות,תקשורת ופנאי בישראל תחום:
מחקר אמפירי ספטמבר 2008
תוכן עניינים
מבוא ..3
פרק 1.  סקירת ספרות -4
1 .1 פנאי ותקשורת –4
1 .2 האינטרנט כמדיום חדשני –7
1 .3 קהילות באינטרנט -8
1 .4 שידוכים דרך האינטרנט והצגת הזהות -10
1 .4.1 סטריאוטיפים על שידוכים דרך האינטרנט –..12
1 .4.2 הסיכונים בהיכרויות דרך האינטרנט -13
פרק 2. מתודולוגיה –…15
2 .1 שאלת מחקר –..15
2 .2 השערות המחקר -..15
2 .3 שיטת המחקר –.15
2 .4
מדגם -…16
2 .5 מגבלות המחקר -…16
פרק 3. המחקר -17
דיון וסיכום –24
ביבליוגרפיה -..26
נספחים –…30 מבוא
בשנת 1964 תבע מרשל מקלוהן לראשונה את המושגים "כפר גלובלי" ו"המדיום הוא המסר"  (McLuhan, 1964). בחזונו על "כפר גלובלי" המקשר בין אנשים שונים ללא תלות בגורמים מרחביים,  הוא התבונן ביחסינו עם מגוון אמצעי התקשורת שהובילה לדרך חשיבה חדשה על החברה.   מקלוהן התייחס אמנם להמצאת הטלויזיה בזמנו, אך אין ספק שההתייחסות הזו שלו מתאימה היום, אף בדיוק רב יותר, ליכולות של אמצעי התקשורת הקיימים כיום.  התפתחות אמצעי התקשורת ורשת האינטרנט הגשימו את חזון הכפר הגלובלי באופן מוחשי ביותר. הם אינם מאפשרים רק מעבר מידע חד צדדי וצפייה במידע, אלא גם מעבר מידע רב כיווני של החלפת דעות ומסחר מכל מקום בכדור הארץ עם כל מקום אחר.
 בשנים האחרונות הרחיבה רשת האינטרנט את מידותיו של הכפר הגלובלי. הנגיעה של הרשת לכל תחומי החיים האישיים והמקצועיים , הפרטיים והארגוניים יוצקת תכנים ישנים לתוך כלים טכנולוגים חדשים ומפתחת אפשרויות אין סוף של פעילויות ודפוסי פעילות בעולם הווירטואלי.
אחת המהפכות שהביאה רשת האינטרנט היא התפתחות של אתרי רשתות חברתיות שיוצרות קהילות וירטואליות, אנשים מכל העולם משתפים חוויות  ומקיימים מפגשים, ללא הגבלת זמן ומרחק, כשהם מוסרים אינפורמציה אישית אודותיהם, לאנשים רבים שמעולם לא ראו ולא הכירו, אלא רק במרחב הוירטואלי. בניית הפרופילים האישיים ברשתות החברתיות השונות, מעלה סוגיות שונות בנוגע לדרך הצגת העצמי ברשת האינטרנט, אמינות הזהות המוצגת  וכן בהשלכות שיש למתן הזהות ברשת. הקהילות החברתיות במרחב הוירטואלי נוצרות למטרות שונות, כמו גם לצורך הכרויות של בני זוג. בעבודה זו בחנתי את האופן שבו אנשים מאפיינים את עצמם באתר ההיכרויות JDATE. בחינת שאלת המחקר היתה באמצעות ניתוח איכותני של פרופילים באתר, כאשר משולבים בו אלמנטיים כמותיים. בפרק הראשון הצגתי את סקירת הספרות שתיארה קלאסיקות של פנאי ותקשורת, אינטרנט כמדיום חדשני, קהילות באינטרנט והצגת הזהות בשידוכים דרך האינטרנט, בהמשך , בחנתי שורה של פרופילים של גברים ושל נשים באתר ההיכרויות JDATE ולבסוף סיכום העבודה  שהציג את עיקרי המסקנות וענה על שאלת המחקר. מממצאי המחקר העיקריים של העבודהמצביעים על כך שגברים מציגים את תכונות האופי שלהם  באופן שונה מנשים .  כמו כן, קיימת התאמה בין תכונות שמציגים הגולשים באתר ההיכרויות לבין התכונות הנדרשות מבן הזוג.