ניהול המערכת הארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1341

תקציר העבודה

ניהול המערכת הארגונית סמסטר ב' תשע"א תרגיל מס' 1
(10 נקודות) מטרת התרגילים:
להציע בחינה כוללנית של ארגון כמערכת, תוך שימוש במושגים והגישות שנלמדו. בניתוח יודגשו התחומים הרלוונטיים ביותר לתפקודו של הארגון. התרגילים מהווים המשך זה לזה, לכן יש לנתח אותו ארגון בשניהם.
בחרו לניתוח ארגון או יחידה בארגון, המוכרים לכם היטב.
1.    תארו בקיצור את הארגון, ותחום פעילותו. אפיינו והגדירו בתמציתיות את מבנה הארגון (צרפו תרשים ארגוני, כנספח). ציינו, אילו יחידות בארגון הן יחידות גבול "בולמות" ואילו "מרחיבות-גבול" ( buffer או Boundary spanning) ובאילו השפעות הן נועדו לטפל (2 נקודות).
2.    נתחו את הסביבה הארגונית על פי הסעיפים הבאים:
2.1.        תארו את "הארגון הכולל" של הארגון המוקדי שבחרתם. (1 נקודה)
2 .2.        אפינו את תחום הפעילות (DOMAIN) והנישה של הארגון. (1.5 נקודות)
2 .3.        נתחו את רמת אי-הודאות בסביבת הארגון:      א. ציינו מהם הגורמים העיקריים בסביבה התפקודית של הארגון, שלהם ההשפעה הרבה על הארגון, וציינו את מהות ההשפעה. (1 נקודה)      ב. נתחו את מידת אי-הודאות, שהשפעות אלו יוצרות לארגון, תוך התייחסות למימדים במודל המפורט (שהוצג בכתה). ציינו את ההיבטים בסביבה המהווים מקור פוטנציאלי לאי-ודאות רבה (1.5
נקודות)
3 .    לאור הניתוח של הסביבה בסעיף הקודם, מה עושה הארגון כדי להתמודד ולנהל בהצלחה את סביבתו כפי שאפיינתם? (1.5 נקודות)
4 .    נתחו את מידת ההלימה בין מבנה הארגון לסביבתו כפי שתיארתם אותה. התייחסו הן למידור בארגון והן למבנה הפנימי של היחידות, בהתייחס לסביבה, לפי "מודל- תלות המצב" (Contingency). (1.5 נקודות) שאלה 1
החברה הנבחרה הינה חברת קמטק (Camtek). קמטק הינה חברה העוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור ושיווק מערכות בדיקה אופטיות אוטומטיות ליצרנים בתעשיית המוליכים למחצה וליצרני המעגלים המודפסים. החברה מספקת את המכונות, התוכנות, חלקי החילוף, ההדרכה ושירות התיקונים. בכדי שהחברה תוכל לספק שירותים ברמה העולמית, נפתחו סניפים בשמונה איזורים מחוץ לישראל – ארצות הברית, אירופה, יפן, סין, הונג-קונג, טאיוואן, דרום קוריאה וסינגפור.
במבט על מבנה החברה ניתן לראות כי בראש החברה עומדים הנשיא (הוא הבעלים של החברה) והמנכ"ל. בבחינה קרובה של סגני הנשיא (VP – Vice President) ניתן לראות את היחידות שתחת המנכ"ל. סגן נשיא ראשון הוא VP Operations ותחתיו ישנן מספר מחלקות, הראשונות: רכש ולוגיסטיקה.
מחלקות אלו-