אסטרטגיה של שימוש האינטרנט להשגת יתרון תחרותי לחברות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4493
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
-..
3
1 .
הגלובליזציה והשפעתה -..
4
2 .
התפתחות האינטרנט והשפעתו על ארגונים שיווקיים –.. 4
3 .
תפיסת האינטרנט ככלי לרכישת מוצרים או שירותים –..
6
4 .
חסמים בפני רכישה דרך האינטרנט –
8
5.
האינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי . 10
6 .
דיון וסיכום —
13
7.
רשימת מקורות ..
15
אחד המושגים המאפיינים את המצב הפוסט מודרני החדש המתהווה בעולם מאז סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת הוא הגלובליזציה. ניתן למצוא הגדרות שונות למונח "גלובליזציה". רם (2005) מגדיר  גלובליזציה כ"תהליך של התרחבות הפעילות הכלכלית בפרט, והפעילות החברתית בכלל, אל מעבר לגבולות מדינת הלאום".
עפ"י הגדרה זו, מדובר בהיווצרות רשתות של קשרי גומלין על- לאומיים.
במהלך השנים האחרונות חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינותו של האינטרנט, אשר משפיע באופן משמעותי על החברה האנושית כמעט בכל ההיבטים, דרך הפצת מידע, שימוש במידע, איתור מידע ועיבודו. מאחר ומידע הוא כוח, רשת האינטרנט מאפשרת כמעט לכל אחד להתחבר למקור העוצמה ולעשות בו שימוש (Yang, 2005). בנוסף, מאפשרת התפתחותה של רשת האינטרנט קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר, אספקת מוצרי בידור ותקשורת (צ'וי ווינסטון, 2003). בעקבות התפתחות מערכת האינטרנט, ועם התגברותה של תפוצת המחשבים הפרטיים בבתים ובעסקים קטנים, חלק מהחברות שבנו שרותי מידע עסקיים מקוונים פתחו אותם בפני משתמשים פרטיים והחלו להציע שירותים ומידע לצרכנים. בעקבות זאת, הוקמו קניונים וריטואלים באמצעותם יכלו הקונים לקבל מידע על מוצרים ולהזמין מוצרים או שירותים (שפיגלמן, 2001). לאור המצב המתואר לעיל, עולה חשיבות בחינת השימוש שנעשה באינטרנט מצד הפירמות השונות והמידה שבה שימוש זה אכן יוצר לפירמה יתרון תחרותי. שאלת המחקר: האם השימוש באינטרנט יוצר יתרון תחרותי לחברות?