תזת סיום: הערכה כמותית של החינוך הדמוקרטי בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 13279
מספר מקורות 38

תקציר העבודה

המחקר עוסק בבדיקת קשרים בין מידת הדמוקרטיה בתוך בית הספר שחווים  תלמידי בתי ספר תיכוניים בישראל לבין תכונותיהם כבוגרים, כפי שהם מעידים על עצמם. מטרתו לשמש כחלק ממאמץ שיווקי  של בעלי עניין בחינוך הדמוקרטי בישראל.
העבודה עוסקת בזרם החינוך הדמוקרטי בישראל אשר התפתח מתוך זרמים "פתוחים" אחרים והחל להיקרא כך החל משנות השמונים ואילך.   נבדקו בעזרת שאלון 91 בוגרי בתי ספר תיכוניים בישראל,  כולל בוגרי בתי ספר דמוקרטיים ובתי ספר מן הזרם המרכזי.  שאלות המחקר שהוצבו כמטרה לבדיקה הן:
하나.    האם  בוגרי בתי ספר דמוקרטיים  תופסים את עצמם כבעלי כישורי חיים משביעי רצון ?
둘.  מה מידת נכונותם של  בוגרי בתי ספר דמוקרטיים לתרום לקהילה?
셋.  באיזו מידה תופסים הבוגרים  את בית הספר שלהם כגורם  למה שהם היום ?
넷.  האם יש הבדל בין  בוגרי בתי ספר דמוקרטיים  לבין בוגרי בתי ספר אחרים מן הבחינות לעיל ?
다섯.    מה מידת  ההתכוונות האקדמית של  בוגרי בתי ספר דמוקרטיים  ביחס לבוגרי בתי ספר אחרים?
המודל העומד בבסיס המחקר הוא תפעולי משתני המחקר משתנה בלתי תלוי "מידת דמוקרטיה נתפסת" משתנה ממתן "תקופת שהות" משתנים תלויים "חוללות עצמית", "התכוונות אקדמית", "שביעות רצון עצמית", ו"נכונות לתרום לזולת" נציג את עקרונות Deming תקציר 3
תוכן העניינים –.. 4
1 מבוא –… 5
1 .1    רקע … 5
1 .1.1  הצגת הארגון .. 5
1 .1.2  רקע למחקר – 5
1 .1.2.1  הבעיה העסקית הנחקרת — 5
1 .1.2.2  שאלות המחקר -.. 5
1 .1.2.3  מטרותיו של המחקר 5
1 .1.2.4  הדיסציפלינות של המחקר -… 5
2 – סקירת ספרות          5
2 .1    רקע … 5
2 .2    מחקרים בנושא בוגרי בתי ספר דמוקרטיים בעולם … 5
2 .2.1  מחקרים איכותניים מוקדמים –.. 5
2 .2.2  תחילת מחקר כמותי בחינוך הדמוקרטי 5
2 .2.3  מחקר בחינוך דמוקרטי בישראל -… 5
2 .3    איכות ואפקטיביות בחינוך – 5
2 .3.1  מודלים של איכות –. 5
2 .3.2  מודל TQM במוסדות חינוך –… 5
2 .3.3  אפקטיביות בחינוך לפי מחקרים בישראל ובעולם . 5
2 .4    תרומה לקהילה ושביעות רצון של הבוגר 5
2 .5    אוריינטציה עסקית במוסדות חינוכיים – 5
2 .6    רציונל המחקר – 5
3 – שיטת המחקר          5
3 .1    המקורות לאיסוף הנתונים – 5
3 .1.1  מקורות המידע הראשוניים 5
3 .1.1.1  אוכלוסיית המחקר … 5
3 .1.1.2  נגישות לשדה המחקר –… 5
3 .1.2  מקורות המידע המשניים .. 5
3 .2    התרומה הצפויה של ממצאי המחקר להשגת מטרותיו 5
3 .3    משתני המחקר – 5
3 .3.1  הגדרת משתני המחקר – 5
3 .3.2  סיווג של משתני המחקר … 5
3 .3.3  המודל התיאורטי של המחקר –. 5
3 .3.4  השערות המחקר –… 5
3 .4    מגבלות המחקר … 5
4 –. ממצאים          5
4 .1    מבנה השאלון -. 5
4 .2    סטטיסטיקה תיאורית –. 5
4 .2.1  תוצאות לגבי כל המדגם: .. 5
4 .2.2  תוצאות לפי סוגי בתי הספר 5
4 .3    מתאמים בין מדדים 5
4 .3.1  תוצאות לגבי כל המדגם … 5
4 .3.2  בדיקת מדד ממתן לגבי בתי ספר דמוקרטיים -.. 5
4 .4    ההבדל בתוצאות בין שני הזרמים –. 5
4 .5    מהימנות המדדים . 5
5 -.. דיון וניתוח          5
5.1    אימות השערות המחקר -… 5
5.2    תוצרים נוספים – 5
5.2.1  מתאמים נוספים –… 5
5.2.2  ממוצעים אצל קבוצות בוגרים שונות .. 5
5.3    מגבלות והצעות לשיפור -.. 5
6 מסקנות והמלצות –.. 5
7 ביבליוגרפיה .. 5
נספח – שאלון לנבדק — 5
נספח – 14 עקרונות Deming –. 5
נספח – ניתוח מהימנות מדדים –. 5