התפתחות הזהות האישית והמקצועית - השוואה בין דורית

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 12503
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
הקדמה מבוא תהליך המחקר תקציר הבן – רונן קרויטורו  תקציר האב – יוסף קרויטורו עץ תעסוקתי ניתוחי התקצירים סולם נהר, או מערבולת? החמצה או השלמה ? סיכום – דמיון ושוני ביבליוגרפיה נספחים הקדמה:
                  בעבודת סמינריון זו, אחקור את חייהם האישיים והמקצועיים של אבי ואחי.
מטרתו של תהליך חקר זה, לבחון קשרים בין דוריים בין אב לבן, קשרים בהיבט המקצוע וקשרים הקשורים באופן סמוי מעבר למה שידוע וגלוי גם בהיבטים של התפתחות אישית. חלק מהגילויים קשורים בגילוי אחר בולטות כלשהי, נטיות שצפות עוד מדורות קודמים ומקבלות ביטוי בדור שלישי וכו'.
המרואיינים סקרו את חייהם, מתקופת ילדותם ועד היום, תוך ציון אירועים המשמעותיים עבורם, סטטוס והתמודדויות יומיומיות, הרחבה על עניינים שטרדו אותם או טורדים אותם גם כעת. זהו דיווח אישי על אורח חייהם, מאז ועד היום.
לאחר הסיפור האישי, המרואיינים מילאו שאלונים מקצועיים. כלי זה, של אבחון ואיתור סייע בידי לנתח דברים שנראו כסממנים דומים, והקיפו את מירב הדברים שאוכל לדלות על קרוביי. גיליתי דברים רבים אודות אבי, על שתיקה רבה במהלך השנים, שתיקה שהיא תוצר או חזרה של תבנית כלשהי מעברו, וכן גיליתי גם לא מעט על אחי, כי ניסיונו המקצועי מהעבר וטראומת רכישת ההשכלה והחתירה לכך גרמו לתוצאה הפוכה לגמרי, וכל זאת עוד יפורט בהמשך.  עבודה זאת גרמה לי הנאה מעוצמת הגילויים, המרואיינים הכניסו אותי במידת מה לחייהם האישיים ואף לחייהם האישיים ביותר, זה גרם למידה מסוימת של קירבה שנמשכת גם היום, לאחר שסיימנו כבר את הפרק הזה, וזה נתן לי כבר בשלב הכתיבה לראות את ההקשרים והסממנים הבולטים שצפים על פני השטח כמועברים מדורות קודמים.