שינוי ארגוני בארגונים שעברו משבר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4189
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים רקע
תיאורטי אסטרטגיות במשבר ארגוני  אסטרטגיה של קיצוץ אסטרטגיות של שינוי ממצאים סטטיסטיקה תיאורית סטטיסטיקה הסקתית ביבליוגרפיה ארגוני שירותי אנוש שלא למטרות רווח ניצבים כיום מול אתגרים והזדמנויות ההולכים ומתגברים ככל שצרכי בני אדם גדלים, המימון המופנה לארגונים פוחת ומתרחשים יותר איומים על מערכות הרווחה הארגונית(Steiner, Gross, Ruffolo, & Murray
1 994).
מאפיין עיקרי של תכנון אסטרטגי הוא הדגש הבהרת חזון הארגון ומיקוד בעתיד כתהליך קולקטיבי לקבלת החלטות והכוונת פעילות בסביבת הפעילות שלא מיועד בהכרח להדגשת בעיות וסיבותיהן אלא לאיסוף מידע ליישום עתידי של החלטות ההווה  (Steiner et al,1994) וכפי שעושים זאת ארגונים למטרות רווח, גם על ארגונים שאינם למטרות רווח להישען על תכנון אסטרטגי.Billis, (1992) רואה ארגונים שלא למטרות רווח כפועלים על פי המסורת של וובר המקובלת למוסדות ציבור. דהיינו כבירוקראטיים, בעלי מכוונות פוליטית וכמשרתים את הלקוחות/ צרכנים- קבוצת היעד של מקבלי השירות ומאמין כי שני סוגי מוסדות אלו עשויים להיקלע למצב של שינוי וכי עליהם להשכיל להיערך לקראתו או להתמודד איתו. קיימת הנחה כי ארגונים שלא למטרות רווח פתוחים במיוחד לסביבת פעילותם ובנוסף כי כל ארגון כשלעצמו הוא מערכת שעליה לאגור את המשאבים הנחוצים לה כדי לייצר תפוקות המוערכות על ידי החולשים על משאבי המערכת (Bryson,Gibbons & Shaye 2001). שאלת מחקר באיזה מידה ארגונים שעברו משברים יש להם יותר סיכוי לנקוט באסטרטגיית הישרדות:
קיצוצים או שינוי?