אסטרטגיה של שימוש באינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4493
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
-..
3
1 .
הגלובליזציה והשפעתה -..
4
2 .
התפתחות האינטרנט והשפעתו על ארגונים שיווקיים –.. 4
3 .
תפיסת האינטרנט ככלי לרכישת מוצרים או שירותים –..
6
4 . חסמים בפני רכישה דרך האינטרנט – 8
5. האינטרנט ככלי להשגת יתרון תחרותי . 10
6 . דיון וסיכום —
13
7.
רשימת מקורות ..
15
בעקבות התפתחות מערכת האינטרנט, ועם התגברותה של תפוצת המחשבים הפרטיים בבתים ובעסקים קטנים, חלק מהחברות שבנו שרותי מידע עסקיים מקוונים פתחו אותם בפני משתמשים פרטיים והחלו להציע שירותים ומידע לצרכנים.
בעקבות זאת, הוקמו קניונים וריטואלים באמצעותם יכלו הקונים לקבל מידע על מוצרים ולהזמין מוצרים או שירותים (שפיגלמן, 2001). שינויים טכנולוגיים שהביאה התפתחות האינטרנט, השפיעו גם על דרך התנהלותם של ארגונים מסחריים. ארגונים שבעבר שאבו את יתרונם היחסי על פני ארגונים אחרים, בעיקר בשל יכולתם להשיג מידע ולנצל אותו לצרכיהם, אינם יכולים כיום להמשיך ולשמר יתרון זה, בשל השינוי שחוללה רשת האינטרנט, והם נאלצים לחפשו במקום אחר.
חלה התפתחות רבה במערכות המחשב ובטכנולוגיות הרשת הודות לזמינות האינטרנט, המשפיע על החברה כמעט בכל ההיבטים. רשת האינטרנט מאפשרת כמעט לכל אחד להתחבר למקור העוצמה ולעשות בו שימוש (Yang, 2005) ובנוסף, מאפשרת התפתחותה של רשת האינטרנט קשת רחבה של יישומים טכנולוגיים, המאפשרים ניהול מסחר, אספקת מוצרי בידור ותקשורת (צ'וי ווינסטון, 2003). שאלת המחקר: האם השימוש באינטרנט יוצר יתרון תחרותי לחברות?
משתנה תלוי: יתרון תחרותי משתנה בלתי תלוי: שימוש באינטרנט ככלי שיווקי חיזוק לטענות בדבר היתרון התחרותי שמעניק השימוש באינטרנט לפירמה ניתן למצוא בממצאי מחקרים אשר בדקו את עמדות הלקוחות כלפי רכישות באמצעות האינטרנט. רוב המחקרים מצאו (Vijayasarathy & Jones, 2000; Ramus & Nielsen, 2005) כי יתרונות האינטרנט המתבטאת במחיר, בחסכון בזמן ובנוחיות יוצרים עמדות חיוביות כלפי רכישות באמצעות האינטרנט.