השפעות עיגון בשיטת הערכה מותנית Contingent valuation (CV)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7227
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

פרק
1 .      תקציר
3
2 .      מבוא

4
3 .      הערכת שווים של נכסים ציבוריים 5
4 .      שיטת ההערכה המותנית;Contingent Valuation Method = CVM
6 5.      ההתנהגויות הכלכליות של האדם
8
6 .      החלטות הערכה בתנאי אי וודאות.

1 0 7.      תיאורית העיגון
1 1

8 .      עיגון והתאמה
1 4
9.      החלטות עיגון  בשיטת ההערכה המותנית( (CV.

1 4
1 0.  תיאורית עיגון בהערכת מחיר
1 6
1 1.  הערכה מותנית כפולת גבולות
1 8
1 2.  סיכום
1 9
1 3.  ביבליוגרפיה
2 1
שיטת הערכה מותנית Contingent valuation (CV) היא טכניקה המבוססת על סקרי תשאול אוכלוסייה להערכת הערך הלא סחיר של תכונות סביבתיות או של מוצרים ציבוריים.
בכלכלת התנהגות ידועות מזה שנים השפעות עיגון על קבלת החלטות של בני אדם בכלל ,על הערכות מחיר של בני אדם בפרט  כאשר בין אלו כלולים הערכות מחיר של שווי מוצרים ושירותים ציבוריים.
שאלת מפתח בעבודה זו היא כיצד בני אדם המקבלים החלטות בנוגע להערכת מוצרים ושירותים ציבוריים בשיטת הערכה מותנית Contingent valuation (CV), מושפעים מקיומו של מחיר עיגון המוצג בפניהם בתהליך.
מטרת העבודה היא לבחון את ההשפעות של עיגון בתהליכי קבלת החלטות של בני אדם תוך התמקדות בהשפעותיו על הערכת מוצרים ושירותים ציבוריים בשיטת הערכה מותנית (CV). הבחינה נעשית בהתאם לממצאי מחקרים המשמשים כבסיס לעבודה, ומתוכם מוצגים הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על החלטת הפרט להתבסס על העיגון בתהליך קבלת ההחלטות שלו. פרמטרים אלו ממצים את ההיבטים הסובייקטיביים שבתהליך הערכת המוצרים הציבוריים ואת השפעת גורם העיגון עליהם.
שאלת העבודה היא כיצד ומה המידה בה בני אדם המקבלים החלטות בנוגע להערכת מוצרים ושירותים ציבוריים בשיטת ההערכה המותנית Contingent valuation (CV), מושפעים מקיומו של מחיר עיגון המוצג בפניהם.