הצעת מחקר: כיצד משפיעה מעורבותה של משטרת ישראל בלוחמה בפשיעה על עמדות הציבור כלפי המשטרה

תקציר העבודה

הצעת מחקר כיצד משפיעה מעורבותה של משטרת ישראל בלוחמה בפשיעה על עמדות הציבור כלפי המשטרה?
***העבודה כוללת הצעת מחקר בלבד!! מבוא
עבודת משטרת ישראל המתמקדת בעיקר בהקניית ביטחון אישי, ביטחון חברתי ושיפור איכות החיים במדינת-ישראל באמצעות שמירה על ביטחון הפנים במדינה, תוך שימת דגש על מניעת עבירות וגילוין, שמירה על הסדר הציבור , שמירה על ביטחון הרכוש ועוד, כוללת  אינטרקציה על בסיס יומיומי עם הציבור המשפיע מצדו על פעילות המשטרה ועל קביעת מדיניות בעניינה. אינטרקציה זו הושפעה במהלך השנים מאירועים שונים.
כך ניתן לראות כי בעשור וחצי האחרונים חוותה החברה הישראלית אירועים של הפרות סדר והפגנות המונים בשל ההגירה המוגברת  אשר הגדילה את האוכלוסייה הישראלית בכעשרים וגרמה למשבר כלכלי ולשיעורי אבטלה גבוהים, הפגנות ענק, בשל המצב הפוליטי והגאו־פוליטי שלהם, אשר הוביל בסופו של דבר אף לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, אי שקט חברתי, מהומות וחסימת צמתים ומרכזי ערים בשל מפגש טעון בין המשטרה לערביי ישראל וטרור אכזרי ועקוב מדם.
בשל אירועים אלו יתמקד המחקר הנוכחי בשאלה :"כיצד משפיעה מעורבותה של משטרת ישראל בלוחמה בפשיעה על עמדות הציבור כלפי המשטרה? ויבדוק כיצד משפיע המשתנה הבלתי תלוי- מעורבות משטרת ישראל בלוחמה בפשיעה על המשתנה התלוי- עמדות  הציבור באמצעות סקר טלפוני אשר יבדוק  את עמדות הציבור של גברים יהודים וערבים בטווח הגילאים 20- 40 כלפי עבודת משטרת ישראל בקרב מחוזות שונים, את ציפיותיהם, שביעות רצונם ועוד.  ויערך בזמני שגרה במשך מספר שבועות בכדי  שאירועים נקודתיים ( כגון פיגועים, הפגנות וכו) לא ישפיעו על הממצאים. הפרק הראשון יכלול תיאור של הממצאים בקרב כלל המדגם, במטרה להציג תמונה כללית של עמדות הציבור כלפי המשטרה.
הפרק השני ישווה בין ממצאי המחקר הנוכחי לממצאי מחקרים דומים שנערכו בשנים קודמות לצורך זיהוי מגמות ארוכות טווח בתדמית המשטרה, שינויים במגמות וכן בדיקת השפעתם של אירועים בעלי השפעה נרחבת על תדמית המשטרה והעמדות כלפיה. ובפרק השלישי תערך השוואה בין ההערכות כלפי המשטרה במחוזות המשטרה השונים, במטרה לבחון האם וכיצד האוכלוסיה של אותו איזור גאוגרפי משפיע על העמדות כלפי המשטרה כיוון שמחקר זה מתמקד .
תוצאות המחקר הנוכחי עתיד לסייע לשיפור מערכת היחסים בין הציבור והמשטרה ולעודד שיתוף פעולה בינהם  על ידי ניתוח וזיהוי בעיות מרכזיות בהערכות הציבור, הבנת ההבדלים בין המגזרים, איבחון המגמות והשינויים לאורך זמן וכדומה.