הבלוגים ככלי תמיכה בהפרעות קשב וריכוז

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8294
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

תוכן עניינים:                                                                                    עמוד  מבוא –1
פרק א- סקירה ספרותית הצגת התופעה –.
.2-4
גישות התופעה –..3-4
טיפול –4-6
עזרת האינטרנט והבלוגים לילדים עם בעיות קשב וריכוז: –.7-9
פרק ב  שאלת מחקר –…10 פרק ג שיטה -…11-12
ממצאים -13-19
דיון ומסקנות –..20-24
סיכום -…
5 -26
ביבליוגרפיה –…
27-28
סממנים אשר נמצאים אצל אדם כמו: אי שקט מוטורי, קושי קוגניטיבי תפקודי, קשיים בלמידה, אימפולסיביות, קושי בקשרים בין אישיים וקשיים רגשיים מעידים על הפרעת קשב וריכוז.
הפרעות אלה פוגעות בתחומים שונים  בלימודים ,ביחסים חברתיים ,יחסי משפחה ופעילות מחוץ לבית הספר הפרעות אלה  אפשר לשייך להפרעת קשב וריכוז. הפרעת קשב וריכוז היא בן ההפרעות השכיחות בעולם, שמתגלות בגיל הילדות ונמשכות בגיל ההתבגרות והבגרות.(תשבי,שניידרמן,טוראל,פינוס,בן-לביא,1993) .                 הפרעות קשב מתחלקות לשתיים:                                                                                                                ADD- הפרעות קשב וריכוז ללא  איפרטיביות. הפרעת קשב וריכוז שללא היפראקטיביות קיבלה גם את השם "ההפרעה השקטה".קשה לזהות אנשים הנמצאים בקבוצה זאת כי ההפרעה לא בעל על ידי ביטוי כמו אנשים בעלי ADHD .                                                                                             ADHD  – פירושו הפרעת קשב וריכוז איפרקטיבית .זהו מצב רפואי מוכר הנגרם מליקוי מוחי .
הליקוי הזה גורם לאנשים הסובלים ממנו להתקשות לשלוט בדחפים שלהם לעקב את התנהגותם ולהישאר מרוכזים. מצב זה מוביל למגוון קשיים לימודיים,התנהגותיים וחברתיים  .הפרעה קשב וריכוז זוהתה לראשונה ב1902
ע"י פרופסור סטיל.בהתחלה התחילו לקרוא להפרעה ADHD נזק מינימלי למוח או לקוי מנימלי למוח (ריף,2008)                                                                                 אני כאדם בוגר, בעל הפרעות קשב וריכוז נמצא בקבוצה של בעלי ADHD הסממנים שהבחנתי שקיימים בי זה שאני אדם חברתיים מאוד אנשים מתחברים אלי בקלות , בעל הפרעות בקשב וריכוז איפרקטיבי לכן התעניינתי מאוד בעשת העבודה.אני משתמש באינטרנט באופן יום-יום אך לא מצאתי לנכון  לעזר באינטרנט  או לגבש ממנו   מידע בנוגע להפרעה שלי .בעזרת עבודה זו גילתי את תמורת האינטרנט לאנשים הסובלים מחוסר קשב  וריכוז.                                                                                           אם התפתחות השנים התפתח האינטרנט למימדים עצומים ונוצר בו שלל פעולות וכילים שימושים.אחד הכילים שנוצר באינטרנט הוא כתבת יומן שנקרא בלוג.הבלוג הוא כלי ביטוי חשוב המאפשר ארגון מחדש במחשבות הבלוגר ,כתיבה זו מעודדת אנשים לכתוב תכנים עפ"י בחירת  הכותב,כתיבת בלוג יכולה להיות כתחליף פסיכולוגי המאפשר להתבטאות באופן חופשי ופרטי ובכך לבטא רגשות עזים אישים.(בוניאל ניסים,ברק
2 008).                                                                                                                                        בעבודתי זו, העלתי השערה שכתיבת בלוג על ידי מתבגר עוזרת לו להתמודד אם ההפרעה שלו.                      במהלך העבודה בחרתי בלוג לא מקצועי של בחור מתבגר בן 23 ,את הבלוג שלו ניתחתי בצורה אכותנית.במהלך המחקר גילתי ארבעה תמות מרכזיים:חשיפה עצמית,משפחה וחברים קרובים, יחס המשפחה חברה להפרעה  ותפיסת ההפרעה והשלכותיה    ואותם ניתחתי אם הסקירה הספרותית שכללה מאמרים ,מחקרים.                                                                                                                                       עבודה זו מחולקת למספר פרקים:                                                                                                                     פרק א-הסקירה הספרותית ,שבה הצגתי את התופעה הפרעות קשב וריכוז,גישות התופעה דרכי טיפול קשיים נלווים להפרעות ,עזרת האינטרנט והבלוגים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז תרומת הבלוג .