סמינר: השפעת הבדלי תרבויות על שיווק בינ"ל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8172
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בשל השפעתם הגוברת של כוחות כלכליים גלובליים, יותר ויותר פעילויות שיווק בינלאומיות נעשות לאורך גבולות תרבותיים. אולם, עדיין אין מספיק הנחיות ועקרונות על-מנת לעזור לחברות רב-לאומיות להצליח בפעולות השיווק הבינלאומיות שלהן. חברות הפועלות בשווקים בינלאומיים גלובליים ניצבות בפני הדילמה של התאמתן לתרבות המקומית או לפעול באופן אחיד בכל השווקים. לפני כניסה ליעד בינלאומי, על חברות להתחשב במסורת ובתרבות של המדינה המארחת, וללמוד על מאפייני התרבות הזרה ומשמעויותיה, ולהתאים עצמן ואת אסטרטגית השיווק שלהן לכל יעד אליו הן פונות. חשיבות התאמת האסטרטגיה העסקית והשיווקית הינה בשל תוצאות הכישלון שבפתיחת עסקים חדשים. מסמך זה סקר את ההבדלים בין תרבויות והשפעתם על שיווק חוצה תרבויות. על-מנת לסקור הבדלים תרבותיים בין מדינות שונות, נסקר מודל מימדי התרבות של Geert Hofstede ומודל מימדי התרבות של Hall. בנוסף, נסקרו חמישה מחקרים אשר בדקו באם הבדלים תרבותיים אכן משפיעים על הפעילות השיווקית של חברות בינלאומיות בשווקים זרים בהקשר להיבטים שיווקים שונים כגון סטריאוטיפים תרבותיים המשפיעים על קיומם של מיזמים משותפים בינלאומיים, מידת הפתיחות לרעיונות חדשים ואימוץ מוצרים חדשים, אופן ניהול המותג וניהול הפרסום.
למרות הסקירה של מספר היבטים שיווקיים בלבד והמגבלות של המחקרים שנסקרו, עולה כי קיימת מגמה ברורה של השפעת ההבדלים התרבותיים על הצלחתן של חברות בינלאומיות. לכן, המסקנות העיקריות של מסמך זה הינן כי על חברות בינלאומיות לבדוק את הערכים התרבותיים של השווקים הזרים בהם הן שואפות לפעול, ולשלב דרך פעולה סטנדרטית של שיווק אחיד להשגת חיסכון בעלויות וחיזוק שם מותג יחד עם התאמה לתרבות המקומית על-מנת להגביר את אפקטיביות החדירה לשווקים החדשים.     תוכן עניינים

1 . שיווק בינלאומי ותרבות. 4
2 . מימדי תרבות. 6
3 . השפעת התרבות על נושאים שיווקיים.. 10
3 .1. סטריאוטיפים תרבותיים.. 11
3 .2. ניהול מותג בתרבויות שונות. 12
3 .3. קבלת מוצרים חדשים בתרבויות שונות. 14
3 .4. השפעת התרבות על פרסום.. 16
3 .5. בחינת מתודולוגית המחקרים.. 18
4 . סיכום, מסקנות והמלצות. 23
4 .1. המלצות יישומיות. 24
5. ביבליוגרפיה. 26