תוכנית עסקית: "שימשית" חנות למשקפי שמש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4174
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר החברה חברת שימשית מתעתדת לפתוח חנות למכירת משקפי שמש במרכז ראשון לציון, בשאיפה להתפתח לרשת חנויות בעתיד. מטרת תוכנית עסקית זו הינה להשיג השלמת מימון נדרש מתאגיד בנקאי באמצעות הלוואה. בעלי שימשית הינם שני יזמים צעירים, ____________, אשר ביחד בעלי ניסיון רב במכירות ובניהול תפעולי, כולל ניסיון בשוק של משקפי שמש. חברת שימשית, המוקמת בימים אלה, הינה פעילותם היזמית הראשונה.   מוצרים ושוק יעד קו המוצרים העיקרי הינו משקפי שמש של מותגים פרטיים ומותגי על. המותגים ייבחרו לפי דרישות וצרכי קהל היעד. בעוד שמשקפי השמש יהיו המוצר העיקרי, יהיו שני קווי מוצרים נוספים: משקפי ראייה ועדשות מגע אשר אינם דורשים מרשם של אופטיקאי או אופטומטריסט; מוצרים משלימים כגון נרתיקים, שרוכים למשקפיים וחומרי ניקוי למשקפיים ולעדשות מגע.
החנות המיועדת תיפתח, כאמור, במרכז ראשון לציון בבניין רופאים מול המעלית. מיקום זה יחשוף את החנות לקהל עוברים ושבים גדול. בנוסף, בשכנות נמצאת רופאת עיניים, אשר הינה קרובת משפחה של היזמת, אשר תשלח לקוחות לחנות. קהל היעד העיקרי מורכב ברובו מקהל ממוצא רוסי, אשר מרבית החנויות באיזור אינן מתמקדות בו, ולכן המותגים של משקפי השמש יהיו מותגים האהובים על קהל זה, כמו גם מותגים המקובלים בכל קהל יעד. קהל היעד כולל כ-146,000 תושבים, אך מספר נקודות המכירה של משקפי שמש באיזור הינו נמוך – 45 נקודות.
תמצית תוכנית פיננסית מחזור המכירות הצפוי הינו בין 900,000 ש"ח לשנת הפעילות הראשונה ועד ל-1,280,000 ש"ח בשנת הפעילות השלישית. שיעור הרווחיות, או הרווח הגולמי, נע בין 48% – 53%. יתרה מזאת, החל מהשנה הראשונה לפעילותה, החברה תשיג רווח נקי חיובי. כמו כן, צפוי כי בתום השנה השלישית לפעילותה, התשואה למחזור תגיע לשיעור מכובד של 13.4% בניכוי כל ההוצאות והמיסים. היזמים יביאו את מרבית הסכום הנדרש להשקעה – 200,000 ש"ח, והיתרה בסך
1 00,000 ש"ח מצופה להגיע באמצעות הלוואה מתאגיד בנקאי שתוחזר תוך שלוש שנים.   לסיכום, בהתחשב בממצאים של התוכנית העסקית, ניתן לקבוע כי פתיחת חנות שימשית הינה השקעה משתלמת, וכי מבחינה פיננסית החברה תהיה יציבה ורווחית. תוכן עניינים

1 . תקציר מנהלים.. 3
2 . פרופיל החברה. 4
3 . המוצר – משקפי שמש.. 5
3 .1.
מחירי המוצר. 6
4 . השוק ותוכנית השיווק. 7
4 .1. תאור השוק. 7
4 .2. תוכנית השיווק. 10 5. תוכנית תפעול וכוח אדם.. 13
6 . תוכנית פיננסית. 17
7.
ביבליוגרפיה. 21