תוכנית עסקית: מרכז הורים וילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6088
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר לתוכנית העסקית שתי מטרות עוקבות:
הראשונה היא בדיקת כדאיות כלכלית של העסק עבור היזמות, על-מנת לבחון באם כדאי לפתוח את העסק המתוכנן מבחינה כלכלית. במידה ומסקנות התוכנית יהיו כי התוכנית כדאית, המטרה השנייה הינה כי התוכנית העסקית תשמש כלי להשגת מימון בנקאי למימוש התוכנית העסקית.
מטרת היזמות הינה פתיחת עסק חדש, שיהווה מרכז אינטימי לילדים בגיל הרך ולהוריהם. המרכז יוקם ברמת-השרון, ברחוב אוסישקין, שהינו רחוב מרכזי בעיר. החזון העסקי של היזמות הינו לשנות את עולם ההעשרה לילדים בגיל הרך. מכאן נובעת משימת העל של היזמות שהינה אספקת שירותים לגיל הרך באיכות שונה מהקיימת בסביבה ובאווירה אינטימית ותומכת. למרכז ההורות וההעשרה שתי מטרות עיקריות: העשרת הילדים והוריהם בכישורים התפתחותיים שונים ובקשר ביניהם; מתן תמיכה חברתית ורגשית לנשים לקראת לידה ולאחר לידה.
מרכז ההורות, אליו מתייחסת תוכנית עסקית זו, משתייך לתת-ענף של פעילויות לילדים. פעילות ענף תרבות הפנאי ותתי-הענף השונים הנלווים אליו, מושפעת בעיקר מהפעילות והצמיחה במשק. תת-הענף של פעילויות לילדים פונה ללקוחות שהינם הורים צעירים, בעלי הכנסה בינונית ומעלה ומשכילים. בישראל חיו בשנת 2003 כ-688,000 ילדים בגילאי 0-4, שהינם קהל היעד של מרכז ההורות. למרות הביקוש הרב לפעילויות העשרה לפעוטות, ברמת השרון כמעט ואין היצע.
מרכז ההורות יספק שירותי העשרה לילדים בגיל הרך, ויכלול מגוון משחקים ופעילויות לתינוקות, לפעוטות ולהוריהם, חוגים לילדים בגיל הרך, שירותי בייביסיטר, חוגים וסדנאות לעניין ופנאי להורים ועריכת אירועים לילדים. המטרה האסטרטגית של מרכז ההורות הינה להוות מקור למידע, לתמיכה ולליווי למשפחות ישראליות.
היעדים האסטרטגיים הינם להגיע לסף של הכנסות בסך 1,500,000 ש"ח בשנת הפעילות הראשונה. בשנה השנייה והשלישית היעד הינו להעלות את שיעור הצמיחה ולהגדיל את ההכנסות ב-20%. על-ידי מיצוב המרכז כמוביל בתחומו ויצירת בידול בינו לבין מתחריו, ימנף המרכז את היתרון התחרותי של אספקת סל שירותים מגוון יותר והמיועד הן לפעוטות והן להוריהם.
המחזור והרווחים הצפויים במרכז ההורות גבוהים: הרווח הנקי בשנת הפעילות הראשונה הינו כ-850,000 ש"ח, בשנה השנייה כמיליון ש"ח ובשנה השלישית כ-1,200,000 ש"ח. תזרים המזומנים חיובי וגבוה: מעל מיליון ש"ח בכל שנה. תוכן עניינים

1 . הרעיון העסקי 5
2 . החזון העסקי ומשימת העל. 6
3 . תאור החברה. 7
3 .1.
תיאור כללי של העסק. 7
3 .2. מבנה בעלות. 7
3 .3.
ניתוח מצב פיננסי 7
4 . ניתוח הענף והשוק. 8
4 .1. תאור הענף והשוק. 8
4 .1.1.
גודל וצמיחת השוק. 8
4 .1.2.
מאפייני השוק. 9
4 .1.3.
הסביבה העסקית. 9
4 .1.4.
שרשרת הערך. 12
4 .1.5.
מחזור חיי מוצר. 12
4 .2.
מגמות. 12
4 .3.
פילוח שוק והגדרת שוקי יעד. 13
4 .4.
מאפייני הלקוחות. 13
4 .5.
מתחרים.. 14
5. השירות. 15
5.1. תאור השירות. 15
5.2. מענה לצורך ויתרונות. 15
5.3.
תמחיר ותחשיב בסיסי לשירות. 16
5.4.
השוואה לשירותים מתחרים.. 17
6 .
אסטרטגיה עסקית ושיווקית. 18
6 .1.
ניתוח SWOT. 18
6 .2.
מטרות ויעדים אסטרטגיים.. 18
6 .3.
האסטרטגיה העסקית. 18
6 .4.
האסטרטגיה השיווקית. 19
6 .5.
צינורות השיווק. 19
6 .6.
מדיניות מחירים.. 19
6 .7. תמהיל הקידום.. 19
6 .8.
תוכנית המכירות. 21
7. תוכנית תפעול וכוח אדם.. 22
7.1.
תהליך תפעול ושירות. 22
7.2. כוח אדם.. 22
7.3. מבנה ארגוני 23
7.4.
הוצאות תפעול והנהלה. 24
8 . תוכנית מימון והשקעות.
5
8 .1.
רשימת השקעות.
5
8 .2.
דו"ח שימושים ומקורות.
5 9. תוכנית פיננסית. 26
9.1.
הנחות יסוד. 26
9.2. מדדי כדאיות כלכלית. 26
9.3.
עיקרי משמעויות. 26
9.4. רווח והפסד. 27
9.5. מאזן שנתי 28
9.6.
תזרים מזומנים.. 28
9.7.
נקודת איזון 29
1 0.
נספחים.. 30