האם שיטות מסחר טכניות טהורות עשויות לנצח את מדד המניות?

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5280
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

סמינר במימון האם שיטות מסחר טכניות טהורות עשויות לנצח את מדד המניות?
הקדמה האם ניתוח טכני יכול להכות את מדד המניות? האם שיטה כלשהי להשקעות יכולה להכות את מדד המניות? האם ניתוח טכני עדיף על כל שיטה אחרת המנסה להכות את מדד המניות? לו רק היינו משמיטים את המילה "האם" וחיינו היו קלים יותר… שאלת המיליון דולר למעסה ניתרת יתומה, במשך עשרות על מאות שנים מנסים למצוא אנחנו בני האנוש פתרון קסם לעשיית כסף. אז נכון, נרשמו פיתוחים רבים בתחומים מגוונים, מפענוח הגנום האנושי ועד המצאת המחשב ואפילו לירח הגענו… אז איך בכל זאת, אין אדם אחד ביקום כולו שיכול לחזות את העתיד?  כנראה ש"אנחנו" טובים בלהסתכל על העבר, ורק להתבונן אל עבר העתיד בתהייה…
עולם הבורסה הינו עולם אשר סובב סביב עצמו, הוא יוצר פאניקות, מתקן משברים, מכתיב את סדר היום הציבורי ולא פעם אוהב לנפח דברים.
ככל שחולפות להן השנים, התזוזות והתוצאות של שוקי ההון נהיות קיצוניות יותר ויותר, וזאת ניתן לייחס לקצב התפתחות המחשבים, ולכמות האנשים אשר הגישה שלהם לעלום שוק ההון רק הולכת וגדלה. כאשר נמצאים כל-כך הרבה גופים ואנשים במקום אחד (זירת הבורסה), השאיפה ליצור כלי ייחודי לניתוח הממצאים להפקת לקחים ומסקנות אודות פעולות אלו ואחרות במטרה להפיק רווחים רק הולכות וגוברת. אחד מהכלים שפותחו הוא הניתוח הטכני.
בבחירתנו בנשוא זה היו שני שיקולים עיקריים:

1 )     זהו תחום שלא למדנו במסגרת הלימודיים האקדמאים, וראינו לנכון לקחת את ההזדמנות הזאת וללמוד נושא חדש בתחום שוק ההון.
2)     הסקרנות הטבעית לדעת, האם באמת ניתוח טכני עדיף על שיטות אחרות לשם הפקת רווחים בשוק ההון.
   בחלק הראשון של הסמינריון נעמיק על מהו ניתוח טכני, היסטוריית הניתוח הטכני, הנחות ושיטות המסחר המרכזיות. הצגת שיטות מסחר עיקריות בניתוח הטכני, כאשר הכלי המרכזי הינו הגרף. מתוך הניתוח הבנו כי המנתח הטכני לרוב משלב בין הכלים האלו כדי לחזות את המגמה. המנתח הטכני כל הזמן לומד שיטות טכניות חדשות ורוכש כלים חדשים וככל שהוא צובר יותר ניסיון כך סיכויי ההצלחה שלו רק הולכים וגדלים. בחלק השני של הסמינריון, רק לאחר שהבנו את מהות הניתוח הטכני נוכל להעמיק בשאלה האם זה עובד? האם שיטות מסחר טכניות טהורות עשויות לנצח את מדד המניות? נציג את ההבדלים העיקריים בין ניתוח פנדומנטלי לניתוח טכני, מהי הדעה הרווחת מפי אנשי כלכלה ומשקיעים גדולים כדוגמת וורן באפט בנושא. כמן-כן נציג את תאוריית השוק היעיל, ואיך היא קשורה לניתוח הטכני ולפנדומנטלי, ומה משקלה היחסי בעולם ההשקעות.
נציג קרן נאמנות אשר משקיעה בחלקה דרך הניתוח הטכני, אך לאוו דווקא מספקת את ה"סחורה".
ולבסוף נגיע למסקנות מן הכתוב וכמו-כן מסקנות אישיות שלנו מכתיבת סמינריון זה.