חדירת סלקום לאינטרנט וטלפון קווי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5349
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

המחשת מבנה העבודה תמצית מנהלים.. 4
תיאור החברה. 4
מטרות התכנית. 4
תמצית הרעיון העסקי 4
תמצית הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית. 4
תמצית האסטרטגיה העסקית. 5
תמצית האסטרטגיה השיווקית. 5
תמצית פיננסית. 5
תאור החברה. 6
תאור כללי של החברה והרעיון העסקי 6
סלקום – אבני דרך. 6
מבנה בעלות. 6
ניתוח מצב פיננסי 7
מסקנות. 8
ניתוח הענף הנוכחי – הסלולר. 8
תיאור כללי של הענף. 8
גודל וצמיחת הענף. 8
מודל מחזור חיי ענף 9
מתחרים ישירים.. 10 ניתוח הענף והשוק החדשים – האינטרנט והטלפון הקווי 10 תיאור כללי של הענף. 10 גודל וצמיחת הענף. 11
מודל מחזור חיי ענף. 11
ניתוח הענף מאקרו 12
ניתוח הענף – מיקרו 12
מתחרים ותחרות. 13
הכנסות ספקיות האינטרנט. 14
הערכת פוטנציאל השוק של הרעיון העסקי 14
ניתוח SWOT. 15
חוזקות:. 15
חולשות:. 15
איומים:. 15
הזדמנויות:. 16
אסטרטגיה עסקית ושיווקית. 16
מטרות ויעדים אסטרטגיים.. 16
אסטרטגיה עסקית. 17
לפי מודל אנסוף. 17
לפי מודל פורטר. 17
מודל עסקי 18
אסטרטגיה שיווקית. 19
תמהיל השיווק. 19
תוכנית המכירות. 21
תחזית המכירות ל 5  השנים הבאות. 21
תכנית תפעול וכוח אדם.. 22
תהליך התפעול והשירות. 22
כוח אדם.. 23
מבנה ארגוני 23
סיכונים עיקריים ואלטרנטיבות:.
5 סיכונים:.
5 אלטרנטיבות:.
5 ביבליוגרפיה  26
תמצית מנהלים תיאור החברה סלקום נוסדה בשנת
1 994 ונכנסה לענף התקשורת הסלולארית בישראל כניסתה של סלקום לענף חוללה מהפכה  ומכשיר הטלפון הסלולארי הפך זמין ונגיש לכולם. כיום לסלקום למעלה משלושה מיליון לקוחות מתוך שוק של 9.6 מיליון לקוחות (נכון ל31.12.2009 ). סלקום נתפשת בעיני הצרכן הישראלי כחברה עממית ומשתלמת מבין כל המתחרים. סלקום שואפת לאפשר ללקוחותיה לשמור על קשר עם האנשים שהם אוהבים, בכל זמן ומכל מקום, וממקמת את מערכת היחסים עם הלקוח בראש סדר העדיפויות. מתוך כוונה להיות נגישים וזמינים, הקימה סלקום רשת של  מרכזי שירות ומכירה בפריסה ארצית, ומעמידה לרשות הלקוחות מוקדי שירות טלפוניים הנותנים מענה במהלך כל שעות היום במגוון נושאים ומענה קולי הפועל
2 4 שעות ביממה. כל השירותים והמוצרים מפותחים מתוך חשיבה מתמדת על צרכי הלקוח.
מטרות התכנית כחלק מהמאמץ השיווקי והתחרות בענף התקשורת החלטנו להרחיב את שרותינו כדי לתת מענה לשינויים והרגולציה בשוק הסלולר מצד אחד, ומענה ללקוחותינו בהרחבת סל המוצרים המוצעים והעמקת קשרינו עם הלקוח  מצד שני , כמוכן הרחבת מקורות ההכנסה היות ושוק הסלולר הינו שוק רווי, הנמצא בשלב הבגרות.
תמצית הרעיון העסקי כניסה לתחום האינטרנט והטלפון הביתי ובכך להגדיל ולהעמיק את קשרינו עם הלקוחות הקיימים וכן הלקוחות הפוטנציאליים במטרה להציע ללקוח סל רחב יותר של תקשורת כאשר את כל חבילת התקשורת הביתית יוכל לקבל תחת קורת גג אחת, השינוי הינו בעצם הרחבת סל המוצרים ללקוחותינו. תמצית הענף והשוק כולל ההזדמנות העסקית ענף התקשורת היום הינו ענף התופס נפח גדול מאוד בסדר היום של חיינו, שוק הסלולר נמצא היום במצב מאוד דינמי כאשר נכנסים בתדירות מאוד גבוהה חוקים הפוגעים ברווחיות כל חברות הסלולר וכן הפורצים את חסמי הכניסה לשוק, בכך הם מחייבים אותנו לפנות לאופקים נוספים כדי לבדל אותנו מהמתחרים.
כרגע בשוק האינטרנט והתקשורת הקווית נמצאות החברות הבאות: בזק, בזק בינלאומי, הוט, נטוויז'ן, אקספון, 012 סמייל, אורנג' והצפי הוא לכניסת מתחרים נוספים בעתיד הקרוב. בכניסתנו לענף האינטרנט והטלפון הקווי אנו מסוגלים להציע ללקוח חבילת תקשורת כוללת של תקשורת נייחת וניידת אשר תחסוך ממנו זמן ותיתן נוחות בקבלת השירותים שהינם תחת קורת גג אחת. וכן להגדיל את הכנסות החברה מול הנזק שנגרם כתוצאה מהרגולציה  והגברת התחרות בענף.
תמצית האסטרטגיה העסקית הגדלת נתח השוק שלנו בענף התקשורת באמצעות הוספת שירותים כגון האינטרנט והטלפון הקווי, הגברת השימוש והצריכה בתחום הטלפוניה. הדרך להשגת המטרות שהצבנו לפנינו מתבססות על החזקה שלנו בענף הסלולר, יש לציין כי כחברה בעלת נתח השוק הגדול בענף הסלולר יש לנו מסד לקוחות גדול שאנו יכולים להציע לו עסקה משתלמת תחת המותג סלקום על ביסוס שלנו בתודעת הצרכן כחדשניים ומבינים את הראש הישראלי, וכן הגידול בענף האינטרנט תוך התחשבות באיומים הפוליטיים.
תמצית האסטרטגיה השיווקית אנו מתכוונים לתפוס נתח שוק משמעותי בזמן קצר תוך כדי קמפיין שיווקי מאסיבי שיתבסס בעיקרו על הרייטינג הגבוה בטלוויזיה בשעות הפריים טיים, ובערוצי מדיה אחרים להשלמת החשיפה, העצמת השרות הקיים באמצעות השרות החדש ומינוף שירותים אלה באמצעות האייפון הפופולארי שאחוז החדירה שלו עלה בכ50% ברבעון האחרון. תמצית פיננסית ענף האינטרנט ממשיך לצמוח ותופס כ10% מנתח שוק התקשורת ולעומתו ענף הטלפוניה הקווית תופס כ14% מנתח שוק התקשורת. אנו בסלקום מעוניינים להגדיל הכנסות כתוצאה מכניסתנו לענף האינטרנט והטלפוניה הקווית ולהגיע לגידול בהכנסות מהענף החדש וכן מהישן של
1 126 מיליון ₪ בתוך 5 שנים.