עבודה סמינריונית- הקשר בין שכר מנכ"לים לרווחיות הפירמה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4102
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא
–..
3
תיאוריה וסקירת ספרות ..
6
שאלות והשערות המחקר
9
שיטת המחקר
10 ממצאים -..
12
דיון ומסקנות .
15
ביבליוגרפיה ..
18
תקציר שכר הבכירים בחברות הציבוריות עלה לכותרות לאחרונה וזכה לביקורת ציבורית נוקבת. הביקורת טוענת כי שכרם של חלק מהבכירים בחברות ציבוריות מופרז. בשנים האחרונות עם התפתחותו המהירה של המשק והתפתחותם של אמצעי המדיה השונים, זוכים דוחותיהם הכספיים של החברות והנתונים המאקרו ומיקרו כלכליים לתשומת לב לא רק של בעלי המניות בלבד אלא גם לתשומת ליבו של כלל הציבור.
עם פרסום הנתונים הכספיים ועם חקיקה המחייבת את החברה לפרסם את נתוני השכר של חמש בעלי המשרה המובילים גובר השיח הציבורי בנושא גובה שכרם של מנהלי החברות בסקטור הציבורי במשק. השיח הציבורי גבר לאחר שהציבור נחשף לנתוני שכר מרשימים במיוחד אשר גבוהים לעיתים במאות אחוזים על השכר הממוצע במשק. היות ובמהלך שנת 2009 חברות ציבוריות רבות החלו להציג תוצאות עסקיות שליליות ואף החלו בגלי פיטורים נרחבים עלתה לא פעם השאלה בזכותו של המנהל לשכר כל כך גבוה כאשר עובדים רבים נדרשים לאבד את מקום עבודתם בשל המצב הכלכלי. תגמול המנהלים הינו משתנה רב השפעה ויש הגורסים שהוא אחד החשובים במהלך עסקיה וצמיחתה של הפירמה. הפירמה צריכה למצוא את "שביל הזהב" בין רצונותיהם של המנהלים לבין רצונותיהם של בעלי המניות, מאחר ואלו שני גופים המזינים זה את זה ודוחפים את החברה קדימה.
מטרת העבודה היא לבחון האם קיים קשר בין רווחיות הפירמות לבין השכר המשולם למנהלים הבכירים. הנושא נבחן רבות בשנים האחרונות והתוצאות שהתקבלו לא היו חד-משמעיות. כמו כן, נבחן את הקשר בין רווחיות הפירמות לשכר המנהלים תוך התייחסות למשבר הכלכלי שפקד את המשק העולמי בשנת 2008 ושהשלכותיו עדיין משפיעות על כלכלות רבות בעולם. נדון בהשפעת המשבר הן על הרווחיות והן על שכר המנהלים ונציע מסקנות בהתאם.