טרנד בריאות - מזון בריא
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אורח חיים, טרנד, מזון בריא, שיווק, תפעול |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 4051 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים בעקבות מודעות גוברת של הציבור למחלות לב, סרטן ומחלות נוספות, ולימוד על מניעת המחלות, צרכנים התחילו לדרוש חלופות בריאות לתפריט הרגיל. גורם מפתח בנושא שמירת הבריאות הוא תזונה נכונה המשפיעה על הרגלי הצריכה של צרכנים. בשנים האחרונות חל גידול ניכור בצריכת מוצרי בריאות ודיאטה, והמגמה העולמית היא שמירה על הבריאות, הקפדה על תזונה נכונה ועשיית ספורט. נראה כי אחד הטרנדים החזקים ביותר בהתנהגות הצרכנים העולמית בשנים האחרונות הוא טרנד הבריאות, כלומר מגמה לשמירת עקרונות התזונה על-ידי אכילת מזון בריא, דל שומן וכולסטרול, וכי טרנד זה ימשיך ויתפתח.
העבודה סקרה את התחום של מזון בריאות וכיצד שתי חברות מתת-ענפים שונים מתייחסות לנושא בפעילות השיווקית שלהן: תנובה, המייצרת בעיקר מוצרי חלב, ומקדונלד'ס המשווקת מזון מהיר. המסקנות העולות מהעבודה מראות כי על כל יצרן או משווק מזון להתייחס לטרנד הבריאות, ולפעול על-פיו מתוך הבנה כי צרכנים כיום דורשים מוצרי מזון בריאים. יחד עם זאת, נראה כי יש לשלב את טרנד הבריאות עם טרנד החיים המהירים ועם הרצון של הצרכנים להפיק חוויה מהנה מהמזון אותו הם צורכים. תוכן עניינים
1 . הצגת טרנד הבריאות. 4
1 .1. התפתחות טרנד הבריאות. 4
1 .2. טרנד הבריאות – מחקר וסקירה אקדמית. 5
1 .3. שוק מטרה ומיצוב הטרנד. 5
2 . שינוי אסטרטגי של שיווק ותפעול. 8
2 .1. תנובה. 8
2 .2. מקדונלד'ס. 10
2 .3. ניתוח השינוי האסטרטגי בשיווק ובתפעול. 12
3 . ביבליוגרפיה. 14