סמינריון בנושא פוליטיקה בארגונים הקשר בין כישורים פולטיטיים להערכות ביצועים בארגונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5538
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר סמינריון "פוליטיקה בארגונים" נושא העבודה ההשפעה של כישורים פוליטיים על הערכת ביצועים בארגון פיננסי ציון 89
2 5
עמודים, 5,546 מילים, 8 מקורות בעבודה זו בחרנו להתמקד בתהליך הערכת ביצועים. הדרישה לגייס, להדריך, לקדם עובדים, לתגמל ואף לפטר מחייבת את הממונים להעריך את עובדיהם וללמוד על תרומתם לארגון בכל אחת לתקופה.
הערכת ביצוע של עובדים (Perfomance Appraisal), מתרחשת, למעשה, בין אם באופן פורמאלי ובין אם באופן בלתי פורמאלי. ארגונים משתמשים במגוון תגמולים על מנת למשוך עובדים להישאר בארגון ולעורר בהם מוטיבציה להשגת מטרותיהם האישיות והמטרות הארגוניות. מנהלים מחלקים תגמולים כגון, שכר, קידום, פרסים והכרה. כדי לתגמל עובדים, יש להגדיר את הדרך בה יחולקו התגמולים. רוב התגמולים קשורים לביצוע בעבודה.
בעבודתנו, נבחן האם קיים קשר בין כישורים פוליטיים בארגון לבין תהליך הערכת הביצועים בארגון.
שיטת המחקר באמצעותה בדקנו את שאלת המחקר היא איכותנית באמצעות ראיונות חצי מובנים עם מנהלים בארגון הנחקר וניתוח תוכן רלוונטי. הממצאים שעלו במחקרנו הם  שקיים קשר בין כישורים פוליטיים לבין הערכת ביצועים. במדגם שערכנו עלה כי עובדים בעלי כישורים פוליטיים אשר אינם מקדמים את מטרות הארגון נתפסים באור שלילי על ידי מנהלים. עובדים נמדדים על ידי ביצועי המשימות במסגרת הגדרת תפקידיהם ועיסוק בקידום אינטרסים, עיסוק בחנופה ומניפולציות חברתיות במקום העבודה עשוי להביא להערכת ביצועים נמוכה. הסמינריון כולל: מבוא, סקירה ספרותית מקיפה על כישורים פוליטיים והערכת עובדים, שיטת המחקר, ממצאים, דיון ומסקנות, המלצות ונספחים (שאלוני הערכה).