פסקולים בקולנוע ישראלי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7283
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

סמינריון במוסיקה בקולנוע / פסקולים ומלחינים בסרטי קולנוע ישראלים אפריל- מאי 2011
בחרתי להתמקד במוסיקת פסקולים של סרטי קולנוע ובפרט ישראלים מאין מלחינים שואבים את המוסיקה לסרטים ולסצנות לבחון את הקשר בין הז'אנר והתסריט לבין הפסקול מוסיקה יהודית ומוסיקה קלאסית לסרטים והזכרון הקשור בין שירים אלו לסרטים שבהם כיכבו תוכן עיניינים: פרק א – הקדמה ורקע למוסיקה לסרטים תהליך ההפקה וההקלטה התסריט והקול אווירה ומקום פרק ב – סקירת פסקולים בקולנוע הישראלי משנות ה-60 ואילך פרק ג – מוסיקאים מאחורי פסקולים נבחרים פסקול 'קלרה הקדושה' – 1996 . מאת ברי סחרוף פסקול 'בית"ר פרובאנס" –  2003 . מוסיקה מאת שם טוב לוי פסקול סרט אנימציה 'וואלס עם באשיר'  – 2009. מוסיקה מאת מקס ריכטר פסקול 'הבופור' – 2007 .
מוסיקה מאת ישי אדר סיכום ודיון ביבליוגרפיה פרק א : הקדמה ורקע
מתוך מאמרים של אורי רשף הקולנוע הישראלי כמו רוב סרטי הקולנוע מלווה במוסיקה לסרטים מוסיקה אשר נכתבה בידיי מלחינים במיוחד עבור סרטים או מוסיקה שנבחרה ע"י מוסיקאים לפסקול הסרט בכל פסקול ניתן למצוא מוסיקה מגוונת מקשת של ז'אנרים בהיות המוסיקה אמנות מופשטת יכול שילובה בעלילה הקולנועית להקנות לסרט תכנים נוספים וקישור חזק יותר בין הצופה למה שמתרחש על הבד פס הקול של הסרט שהופיע לראשונה בשנת 1927 בסרט "זמר הג'אז" מכיל כמובן , גם דיאלוגים, אפקטים וקולות רקע אולם המוסיקה היא האלמנט היחיד שברוב המקרים אינו חלק מהעלילה, אלא תוספת שנבנתה באופן חיצוני והוספה בשלב העריכה.
בעיקרון, ישנן שתי דרכים בסיסיות לשילוב מוסיקה בסרט:
1.       כתוספת חיצונית, שמוצמדת לעלילה לאחר שהצילומים הסתיימו.
2.       מוסיקה שקיימת ברקע הסצנה ויש לה שיוך ויזואלי. למשל רדיו שנמגן לאחור
1 .       …