עבודת יישום בפילוסופיה. דיון על הוצאות מטפלת כהוצאה מוכרת לנשים.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2741
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

בעבודה זו יוצגו הרעיונות של אוטונומיה, כבוד האדם וסבלונות, ידון הקשר בניהם ויוצג דיון בנושא החשיבות של הכרת הוצאות ילדים לאימהות עובדות כהוצאה מוכרת , והתרומה העיקרית של הוצאות אלה לאיכות חייהם והכרת הנשים כאדם שווה כגבר.
סקירת ספרות עשירה, כוללת נספח רלוונטי.
רלוננטית מאד למחאת קיץ 2011, עבודה שקיבלה 100 יסודות המחשבה המערבית ב' הכרת תשלום טיפול בילדים כהוצאה מוכרת – ישום של רעיונות האוטונומיה, כבוד האדם במציאות ישראלית בעבודה זו יוצגו הרעיונות של אוטונומיה, כבוד האדם וסבלונות, ידון הקשר בניהם ויוצג דיון בנושא החשיבות של הכרת הוצאות ילדים לאימהות עובדות כהוצאה מוכרת , והתרומה העיקרית של הוצאות אלה לאיכות חייהם והכרת הנשים כאדם שווה כגבר.
 אוטונומיה- כאשר לאדם יש את העצמאות לבחור בדרכו שלו. יש לו את הבעלות העצמאית על גופו ועל עולמו הפנימי. כאשר הוא מקבל את הזכות להיותו אדם מהסובבים אותו. כאשר האדם נמצא על פני האדמה בשביל ולמען עצמו,  הוא פועל, מקבל אחריות על הכרעותיו ולא משועבד או מוכרע ע"י כוח חיצוני או אדם אחר. כאשר האדם מבקש להיות מישהו- אדם. כלומר, שיש לו את היכולת לעצב עולם משלו, שיתקיים ע"פ ערכי המוסר שלו .
כשתבונתו והבנתו היא המייחדות אותו משאר העולם. כבוד האדם- התייחסות לאדם על כל תכונותיו ולקיחה בחשבון  את רגשותיו, מעשיו, רצונותיו וטעמו האישי בכל היבט והיבט.
אנו מייחסים חשיבות לגבולות הפרטיים האישיים של האדם (היכן הוא מתחיל ואני נגמר). אני מתייחסים לאדם כעצמאי לחלוטין, חופשי שאין הוא רכוש של אף אחד מלבדו. אנו רואים לפנינו אדם ייחודי, חד פעמי, שיש לו ערך אך אין לו מחיר בסחר. ומקבלים את זכויותיו לדעות אישיות שאף יכולות להיות שונות משלנו.
סובלנות- האדם-