סמינריון: שוק המזון- קפה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4932
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

עבודה זו סורקת את שוק הקפה בישראל,היקף השוק ופילוחיו,המגמות,הכוחות הפועלים בשוק וקבוצת הצרכנים.סקירה דומה מבוצעת לגבי השוק האירופאי לשם בחינת מקור ההתייחסות של חברת הילי,מקורות עוצמתה ונקודות החולשות שלה.
המקור התרבותי ממנו יוצאת הילי כולל כיום את מדיניות האיחוד האירופאי ולשם כך אסקר היבט זה,על המגמות שבו,המוסדות הארגוניים והחוקים המתווים אותו.
בחינת חוזקות,חולשות,איומים והזדמנויות בשתי החברות (עילית והילי),כמו גם בהיבט תרבותי של שוק הלקוחות,וההיבט המשפטי.
בגוף דוח זה ניתן יהיה למצוא ניתוחים של מודלים תיאורטיים ויישומם על "עילית"ו "illy",כגון:
S.W.O.T P.E.S.T.E.L, מודל חמשת הכוחות של פורטר.
בעבודה זו ניתחתי והתייחסתי לאיחוד האירופאי,לשוק הישראלי והאירופאי ולהיבטים המשפיעים על הסביבה העסקית.
ניתחתי את שני יצרני הקפה-הילי באיטליה ועילית בישראל ואת ההשלכות בחדירתה של החברה האיטלקית לשוק הישראלי,בחנתי את ההשפעות של חדירתה לשוק ואת ההשלכות על החברה הישראלית,כמו כן,התייחסתי לחלופות האסטרטגיות העומדות בפני שתי החברות.
לאחר איסוף כל המידע,על הפירמה לבחון את מעמדה בשוק ואת הפוטנציאל הפנימי שלה וכך תוכל לבחור בחלופות אסטרטגיות המתאימות הן לתנאי התחרות בשוק והן למשאבים העומדים לרשותה.(הורניק,1986).
תקציר מנהלים –1
תוכן העניניים –..2
הקדמה …3-5
מבוא –6
שוק הקפה בישראל .7-8
מודל 5 הכוחות ישראל –9-11
השפעת תנאים סביבתיים על הענף-P.E.S.T.E.L .12-15
שוק הקפה באיטליה –.16-17
מודל 5 הכוחות איטליה -.18-19
S.W.O.T ישראל והאיחוד האירופאי ..20-22
אסטרטגית הפירמה הישראלית –23-24
אסטרטגית הפירמה האירופאית —
5 -26
סיכום -27
ביבליוגרפיה –..28
לכאורה עוסקת עבודה זו בתכנון מאבק שיווקי של חברת עלית בתכניותיה של חברת המזון האירופית הילי להשתלטות על שוק הקפה בישראל.
אולם המאבק המתוכנן הנו בין חברה ישראלית מאד, לבין קונצרן מזון אירופי ענק, הבא משוק אוליגופולי, והמושרש עמוק בתרבות החברתית והעסקית המערב-אירופית.
חברת עלית עסקה עד היום בשלושה כיוונים שונים : שוק המזון הפונקציונלי בישראל, שותפות עם חברות מזון אמריקאיות, וניסיון לפיתוח חברות מזון מקומיות במזרח אירופה.
ההתמודדות מול ענק מזון אירופי יוביל את עלית לכוונים חדשים, אשר אם תדע לנצלם, אף תצא מכך מחוזקת, ומנוסה יותר מול השוק האירופי.
החברה האירופית ממשיכה את התפרסותה הגלובלית אל מחוץ לגבולות אירופה, אולם יש ללמוד מהם מאפייני התרבות מהם יצאה, ולנצל את מגבלות החוקים והתקנות האירופים במאבק כנגדה.
אסטרטגיות המאבק הן גלובליות כפי שמציינים זאת דה-וויט ומאייר (1998), ועבודה זו תבחן את הדרכים הנאותות והמומלצות לחברת עלית.