ניתוח פיננסי והערכת שווי חברת ישרוטל בע"מ

תקציר העבודה

מדובר בעבודה פרה סמינריונית אשר הוגשה במהלך לימודיי לתואר ראשון חשבונאות עם כלכלה בקורס ניתוח דוחות פיננסים, העבודה עוסקת בניתוח פיננסי והערכת שווי של חברת ישרוטל בע"מ תוך ביצוע השואה אל מול חברה מתחרה בענף מלונות דן בע"מ, העבודה מכילה בין היתר ניתוח יחסים פיננסים, ניתוח רגישות והערכת שווי של חברת ישרוטל. קורס: ניתוח דוחות פיננסים סמסטר 2011א עבודת גמר ניתוח פיננסי והערכת שווי חברת ישרוטל בע"מ תוכן עניינים
מבוא. 3
סקירת ענף המלונאות.. 5
סקירת החברה.. 11
ניתוח S.W.O.T.. 15
ניתוח המאזנים.. 18
יחסי נזילות.. 20 יחסי מבנה ההון 22
ניתוח דוחות רווח והפסד. 24
יחסי יעילות.. 26
יחסי רווחיות ותשואה.. 29
ניתוח דוח תזרים מזומנים.. 32
סיכום ומסקנות – ניתוח פיננסי. 35
ניתוח השווי של חברת ישרוטל. 37
ניתוח רגישות.. 44
סיכום ומסקנות כלליות.. 45
רשימה ביבליוגרפית.. 46
נספחים.. 47
מבוא
סקירה חברת ישרוטל נמנית מאחת החברות המובילות בענף במלונאות במשק הישראלי, החברה עוסקת בניהול ובהפעלה של בתי מלון בישראל וכן בייזום תכנון, רכישה והקמה של בתי מלון בישראל. הקבוצה מהווה מכלול מלונאי ותיירותי הכולל מגוון של אפשרויות אירוח ונופש, חוויות קולינריות, בידור תרבות וספורט. בעבודה זו נבצע בחלק הראשון  סקירה של הענף ושל חברת ישרוטל בפרט לשנים 2007-2009 תוך התייחסות לשנת 2010, בסקירה נתמקד בסביבתה העסקית, תחומי פעילות, שווקים, לקוחות, ספקים, גורמי סיכון, ניתוח S.W.O.T ומאפייני פעילות מיוחדים.
ניתוח החברה יתבסס על דוחות הכספיים של חברת ישרוטל לשנים 2007-2009, וכן של חברת מלונות דן לשנים הנ"ל. נבצע ניתוח של מאזני החברות, דוחות רווח והפסד ודוחות תזרימי המזומנים תוך שימוש ביחסים פיננסים.
לשם סקירת מרחיבה של החברה והענף בו היא פועלת נשתמש במידע ממקורות חיצוניים כדוגמת התאחדות המלונות בישראל, משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כל זאת לשם הערכת מצבה העסקי והאיתנות הפיננסית של החברה  תוך התייחסות למגמות והשינויים בענף המלונאות בארץ.
בחלק השני על העבודה נבצע ניתוח הערכת שווי של החברה תוך הכנת דוחות רוח והפסד פרופורמה ותחזית תזרים מזומנים חופשי (FCF).