התנהגות צרכנים - עבודת אמצע סמסטר.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2197

תקציר העבודה

התנהגות צרכנים מטלה מס' 1
תאריך:
27.4.10 שאלה מס' 1
תהליך התפיסה הוא תהליך פסיכולוגי המאפשר לבעלי החיים ולאדם להתמצא בסביבתם. בתהליך זה הגירויים מהסביבה נקלטים בחושינו והופכים לייצוגים מנטאליים בתודעתנו. הגורמים אשר משפיעים על תפיסת הצרכן יהיו מאפיינים חיצוניים כגון: הריח, הבולטות הויזואלית, התצוגה וכד'. על פי תהליך זה, אופן השפעת המהלכים של חברת אפריקה ישראל על תפיסת הצרכן מתבססת על חמישה שלבים:
1 – חשיפה:
המפגש בין גירוי מסויים לבין אחד או יותר מחמשת חושינו. בפרסומת לחג האהבה ניתן ביטוי למספר חושים: ראשית, חוש הראייה – הצרכן רואה את הדמויות בפרסומת, את הבעת פניהם המאושרת, את השימוש בצבעי יסוד (אדום, ירוק). שנית, חוש המישוש – הבחורה מחבקת את הגבר בהתרגשות, ישנו מגע בין מבוגרים ובין ילדים, ניתן לדמיין את מגע קצף האמבטיה. הפרסומת משרה מגע רך, חם, אוהב..חוש נוסף לו יש ביטוי בפרסומת הוא חוש הטעם – ניתן לדמיין את טעמו של היין המשובח. כמו כן חוש הריח – הצרכן יכול לדמיין את הריח של היין ושל הורדים, משרה אווירה רגועה, רומנטית..
אין ביטוי בפרסומת לחוש השמיעה.
בפרסומת לחג הפורים ניתן ביטוי גם כן למספר חושים בראשו של הצרכן: ראשית, חוש המישוש – בפרסומת מוצגים בד סאטן ונוצה רכה המסמלים ליטוף, רוך, רוגע.. כמו כן הנר נותן ביטוי לחוש הריח שכן הוא מפיץ ריח נעים בחדר. המסכה עצמה נותנת ביטוי לחוש הראייה שכן דרכה היא מסתירה את פני האדם מלבד העיניים, דבר המקנה סקרנות …