כיצד הסרט "ללכת על המים" מייצג את המפגש בין גלובלי ללוקלי?

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2860
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
2
גלובליזציה
3 בין גלובלי ללוקלי 5
גלובליזציה בישראל
6 ללכת על המים 7
הדמות של אייל 9
הדמות של אקסל
1 1
מערכת היחסים בין אייל לאקסל
1 2
שלב המבחן/ התוצאות
1 4
סיכום
1 5
ביבליוגרפיה
1 6
שאלת מחקר:
כיצד הסרט "ללכת על המים" מייצג את המפגש בין גלובלי ללוקלי?
כשמדברים על גלובליזציה מתייחסים לעולם החברתי, הכלכלי, התרבותי, הפוליטי והביטחוני העכשווי, כלומר תהליך רחב מימדים. החוקר הגרמני זיגפריד קראקאור (Kracauer) טוען בספרו From Caligari to Hitler שקולנוע של אומה משקף את המנטאליות שלה ואת רוחה טוב יותר מאומנויות אחרות. בספרו הופך קראקאור את התיזה שלו לכלי חשוב בהבנת הקשר בין קולנוע לאומי לתרבות בה נוצר ומציג קשר הדוק בין השניים (7-8).
כלומר, הקולנוע הוא סוג של מראה לתהליכים שקורים בתוך המציאות היום יומית. על כן, כאשר בודקים תהליכים חברתיים, כלכליים, תרבותיים, פוליטיים וביטחוניים, יש לבחון את הקולנוע שנעשה בתקופת השינוי. בהתבסס על טענה זו, פניתי לחקור את הקולנוע העכשווי, ואנסה לזהות בו תגובות לתהליכים הגלובליים בישראל.
הסרט ללכת על המים, (2004) בבימויו של איתן פוקס, עוסק למעשה במפגש בין שני גברים, אייל ואקסל. לטענתי המפגש בין אייל לאקסל הוא מטאפורה למפגש בין הגלובלי ללוקלי, כאשר אייל מסמל את הלוקלי ואקסל את הגלובלי. המפגש בין השניים מכריח את אייל לעבור תהליך, אשר בסרט מכונה "ללכת על המים" או בהתאם למטאפורה התהליך הוא גלוקליזציה. בעבודה אנתח את מאפייני הדמויות לפני המפגש, את מערכת היחסים ביניהם ואת השינויים שחלו באייל בעקבות המפגש.