סמינר אמפירי - השוואה של אפקטיביות הפרסום ברדיו רגיל לעומת רדיו אינטרנטי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7380
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

תקציר לפני שהרדיו הומצא לראשונה בתחילת המאה העשרים, אנשים פנו למדיה הכתובה ולתקשורת מפה לאוזן כדי לקבל את צרכי המידע שלהם. כיום, רדיו הינו אחד ממקורות המידע המואזנים ביותר, בין אם מאזינים למוזיקה, חדשות וצורות אחרות של בידור.
כתוצאה, חשוב מאד להבין את הרדיו בצורותיו הרבות ולהעריך אפשרויות עתידיות למדיום זה. תחנת הרדיו האינטרנטית הראשונה הייתה "אינטרנט טוק רדיו" (Internet Talk Radio), אשר התפתחה בארצות-הברית בשנת 1993 על-ידי קארל מלמוד ולא שידרה בזמן מלא. בעקבותיה קמה תחנת "רדיו HK" (Radio HK) שהייתה תחנת רדיו אינטרנט הראשונה לשדר בזמן מלא. במשך השנים, שיפורים בטכנולוגיה אפשרו איכות קול טובה יותר. כיום, תחנות רדיו אינטרנטיות זמינות באתרים גדולים רבים בכל העולם.  מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את ההבדלים בין אפקטיביות הפרסומות המופיעות ברדיו מסורתי לעומת אפקטיביות הפרסומות המופיעות ברדיו אינטרנטי. לכן, שאלת המחקר הייתה: האם קיים הבדל באפקטיביות הפרסום ברדיו מסורתי לבין רדיו אינטרנטי? על-מנת למצוא את התשובות לשאלה זו, בוצעה סקירה תיאורטית לבחינת התשובות האפשריות לשאלה זו. הוצג הסבר על אמצעי התקשורת בכלל והרדיו בפרט, הרדיו האינטרנטי הוצג וכן נסקר נושא הפרסום והפרסום באינטרנט, שכן הרדיו האינטרנטי כולל גם פרסום באינטרנט. בעקבות הסקירה התיאורטית הועלו השערות המחקר. על-מנת לבדוק השערות אלו, נערך מחקר גישושי ראשונה בקרב מספר קטן של מרואיינים. הסיבה לכך הינה כי לא נמצאו מחקרים אמפיריים התומכים בנושא המחקר הנוכחי. לכן, הוחלט לבצע מחקר גישוש ראשוני, על מנת לבחון תופעות אפשריות להמשך מחקר המוני יותר.     ממצאי המחקר העלו כי הפרסום ברדיו המסורתי אפקטיבי יותר מאשר הפרסום ברדיו האינטרנטי, וכי אין הבדל בין צעירים למבוגרים בהקשר לסוג הרדיו. עם זאת, המדגם שבוצע היה קטן מאד ולכן לא ניתן להשליך את תוצאות המחקר הנוכחי על כלל אוכלוסיית המחקר. לכן, המלצת החוקרת הינה לבצע מחקר דומה עתידי בהתאם לממצאי המחקר בקרב מדגם גדול, וכן הצעות למחקרים נוספים שיבדקו את נושא הפרסום ברדיו האינטרנטי מזוויות שונות.      תוכן עניינים

1 . פתח דבר. 4
2 . מבוא. 5
3 . סקירת ספרות. 6
3 .1. תקשורת. 6
3 .1.1. רדיו 7
3 .1.2. רדיו אינטרנט. 9
3 .2. פרסום.. 11
3 .2.1.
פרסום באינטרנט. 12
3 .2.2.
אפקטיביות הפרסום.. 14
4 . השערות המחקר. 16
5.
מתודולוגיה. 17
5.1. שיטת מחקר. 17
5.2. משתנים.. 17
5.3. אוכלוסיית המחקר. 18
5.4. הליך המחקר. 19
6 . ממצאים.. 20
6 .1. נתונים דמוגרפיים.. 20
6 .2. נתוני רקע. 21
6 .3. בחינת השערות המחקר. 22
7. דיון, סיכום והמלצות. 24
7.1. מגבלות המחקר.
5 7.2. המלצות למחקרים עתידיים..
5
8 .
ביבליוגרפיה. 27
9. נספחים.. 30