סמינר אמפירי - השפעת פרסומות מונפשות באינטרנט על עמדתם של בני נוער כלפי המותגים המוצגים בפרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8494
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

תקציר בניגוד לעבר, בו תפקיד השיווק והפרסום היה ליצור מודעות למותג, הרי שכיום תפקיד זה התפתח ועל השיווק והפרסום להשיג דרישה למותג. לכן, נעשים מחקרים רבים בהקשר להשפעות של מאפיינים שונים של פרסומות על הצרכנים. מחקר זה מתמקד בפלח שוק של בני נוער. אחת הדרכים הפופולריות כיום לבניית פרסומות המיועדות לבני נוער הינה שימוש באנימציה. בני נוער מהווים כוח צרכני רב, ולכן מפרסמים רבים מתעניינים בגורמים המופיעים בפרסום והמשפיעים לחיוב על עמדתם של בני נוער כלפי המוצר או המותג המפורסם. ידוע כיום כי בני נוער משתמשים רבות בטכנולוגיות השונות הקיימות, וכי הם נוטים להעדיף מסרים המועברים באמצעים ויזואליים. לכן, הבעיה המחקרית של מסמך זה הינה האמצעים בהם על מפרסמים לנקוט על-מנת לעורר בקרב בני נוער עמדה חיובית כלפי המוצר אותו הם מפרסמים. מכאן עלתה שאלת המחקר: האם פרסומות מונפשות משפיעות לחיוב על עמדת בני הנוער כלפי המוצר או המותג המפורסם מאשר פרסומות שאינן משתמשות באנימציה?
על-מנת לחקור השפעה זו, בוצע מחקר אמפירי בהתבסס סקר בקרב ילדים ובני נוער.
העבודה נחלקת לשישה חלקים עיקריים: רקע תיאורטי המציג את הנושא של תקשורת שיווקית, אפקטיביות פרסום ושימוש באנימציה בפרסומות; מתודולוגיה המתארת את אופן ושיטת המחקר; ממצאי המחקר; דיון הסוקר את תוצאות המחקר והשפעות משתנים אלה זה על זה; ולבסוף, סיכום והמלצות.  מממצאי המחקר עלה כי אין הבדל בין השפעת פרסומות מונפשות בין ילדים צעירים לבני נוער; כמו כן לא נמצא הבדל בין המינים. עם זאת, נמצא כי רמת המעורבות במוצר משפיעה על אפקטיביות הפרסומות המונפשות. לכן מומלץ למפרסמים הפונים לבני נוער והמפרסמים מוצרים בעלי מעורבות נמוכה להשתמש בפרסומות מונפשות. המלצות נוספות הינן בהקשר למחקרים עתידיים: מומלץ ךבצע מחקרים דומים במדגם גדול יותר ובשימוש כלי מחקר נוספים; כמו כן, מומלץ לערוך מחקרים נוספים אשר יעמיקו ויבדקו את נושא המחקר כמו הבדלים בין בני נוער לבין מבוגרים מבחינת השפעת אנימציה בפרסומות, ובחינת היבט האינטראקציה בפרסומות והשפעתה על המתבגרים והילדים בעמדותיהם כלפי פרסומות.
תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
1 .1. הבעיה המחקרית. 5
2 . רקע תיאורטי 6
2 .1. התאמת תקשורת שיווקית. 6
2 .2. אפקטיביות הפרסום ועמדה. 9
2 .2.1. אפקטיביות אנימציה בפרסומות. 10
2 .3. פרסומות מונפשות ובני נוער. 12
2 .4. רציונל והשערות המחקר. 13
2 .1. הגדרות המשתנים.. 15
3 . מתודולוגיה. 17
3 .1.
מערך המחקר. 17
3 .2. גישת המחקר. 17
3 .3. תיאור הדגימה. 18
3 .4. כלי המדידה. 18
3 .5. עיבוד הנתונים.. 19
4 . ממצאים.. 20
4 .1. אוכלוסיית המחקר והדגימה. 20
4 .2. בחינת השערות המחקר. 23
5. דיון 27
5.1. בחינת השערות המחקר. 27
6 . סיכום.. 29
7. ביבליוגרפיה. 31
8 . נספחים.. 35