מחאה פוליטית ומוסיקה פופולרית - תיאור מקומה של המוסיקה הפופולרית ככלי ביטוי לתנועות מחאה. התמקדות במהפכה המינית והתודעה הקווירית והמוסיקה של דיוויד בואי.
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
מקצוע | אמנות ומוסיקה, סוציולוגיה |
מילות מפתח | דיוויד בואי, הומו, מהפכה, מוסיקה, מוסיקה פופולרית, מחאה, מין, פוליטיקה, קוויר, תקשורת, תרבות |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 4547 |
מספר מקורות | 11 |
תקציר העבודה
מוסיקה ומחאה – התודעה הקווירית – תקציר בעבודה זו החלטתי לחקור את התקופה בה צמחה התודעה הקווירית, היא המהפכה המינית-מגדרית של קהילת הלסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים (להלן להט"ב). מהפכה זו היא חלק ממהפכה גדולה יותר של תפישת המיניות בחברה המערבית והיא הושפעה מהלך רוח של שינוי ותנועות מחאה, החל משנות ה-60 והלאה, שעליהן ארחיב בהמשך. המהפכה המינית בכלל והתודעה הקווירית בפרט, קיבלו ביטוי גם במוסיקה הפופולארית. המוסיקה, המשקפת את השינויים העוברים על החברה, נגעה גם בתפישת המיניות, החצנתה, ערעור מגדרי ועוד. זרמים מוסיקליים חדשים צמחו תוך הישענות על ערכי מיניות ומגדר חדשים, שהחלו להיות רווחים בחברה המערבית. גם בפן המוסיקלי של המחאה הקווירית אעסוק ואף ארחיב בהמשך.