דילמת יצרני המותגים מול רשתות השיווק בנושא ייצור מותג פרטי עבור רשתות השיווק

תקציר העבודה

תקציר:
כיום, יצרנים רבים עומדים בפני דילמה מרכזית במסגרת יחסיהם עם רשתות השיווק והיא האם לייצר עבורם מותגים פרטיים ולהסתכן בכך בהפסדי נתח השוק שלהם לטובת המותג הפרטי או לחילופין, להימנע משיתוף פעולה עם הקמעונאים (אי שיתוף פעולה עם הקמעונאי עלול להוביל לקרע ביחסי היצרן והמפיץ).  בעבודה זו, אנו נתמקד במצב בו היצרן נאלץ לייצר מותג פרטי עבור הקמעונאי וזאת מבלי להסב נזק כלכלי מהותי למותג שלו. בפני היצרן ניצבות שתי דרכים לעשות זאת: דרך אחת, נוקטת בגישה האקטיבית הדוגלת בייצור מותג פרטי במקביל לשימור, שיפור וביסוס מותג היצרן. הדרך האחרת, נוקטת בגישה הפאסיבית, לפיה, על היצרן לשתף פעולה באופן אבסלוטי עם רשת השיווק (לייצר עבורה מותג פרטי בהסכמה מלאה, מבלי שהדבר נכפה עליו, וכן ללא כל ניסיון לחזק במקביל את מותג היצרן שלו).
במהלך העבודה, נפרט אודות הטקטיקות האפשריות לפעולה בשתי הדרכים הללו, תוך מתן דגש על חברת "מי עדן" אשר שרויה כביכול בדילמה עם רשת הקמעונאות "מגה" שהוזכרה לעיל.
להלן הדרכים הניצבות בפני חברת "מי- עדן" לייצר עבור רשת "מגה" מותג פרטי שיישא את השם "מגה" -..