סקירת ספרות בנושא ייצוג האישה בסדרות משטרה+מבוא+ שאלות המחקר+ רשימת מקורות
מוסד לימוד | המכללה האקדמית עמק יזרעאל |
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | אישה, ייצוג, יצוגים, משטרה, נשים, סדרות טלוויזיה, פמיניזם, פרוצדורה |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2869 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
תקציר המחקר הנוכחי סוקר את ייצוג האישה בסדרות הפרוצדורה המשטרתית החל מראשיתו של הז'אנר הקלאסי והפופולארי שהחל בשנות ה-30 וה-40 באופן מסורתי, לא מעמיד אישה כדמות כמרכזית. ב-1981 מצליחות זוג הפעילות הפמיניסטיות והתסריטאיות ברברה אודון וברברה קורדיי, ביחד עם המפיק בפועל, בארני רוזנברג, להפיק את הסדרה "קגני ולייסי". התוכנית מבטאת את הפמיניזם הליברלי- "היפוך מגדרי" (לא הדדי). הגבר כמודל לחיקוי. מחקר זה בוחן את ייצוג האישה הבלשית בסדרת הפרוצדורה המשטרתית שהופקה בשנת 2000 ושואל, האם ישנם שינויים בייצוג האישה מבחינת האידיאולוגיה הפמיניסטית. לשם כך ניתחנו את פרק הפילוט של הסדרה "פשע מהעבר", ניתוח תוכן איכותני, על פי 4 קטגוריות: סגנון הלבוש, סגנון הדיבור , דפוסי התנהגות ומערכות היחסים עם שאר הדמויות. מצאנו במחקר כי עדיין ניתן להבחין בבירור בדומיננטיות של האידיאולוגיה הפמיניסטית של הגל הראשון, הגל הליברלי. עם זאת, יש התקדמות מעטה ובלתי מספקת לכיוון הגל השני של הפמיניזם, שאישה כן יכולה להיות נשית ולהצליח ב"עולם של גברים", שכן הבלשית מונעת לא רק על רצון לפתור את התיק ולהביא את הרוצח לדין, גם על ידי הזדהות בסיפורה של הקורבן, הנובע מסיפור חיים דומה של הבלשית. כך אנו מוצאים שישנן מעט תכונות של הדמות שהן כן נשיות. למשל, אהדה, הזדהות ודאגה לאחרים. אך למרות זאת רוב מאפייניה של הבלשית הן גבריות באופן מובהק-…