סמינריון סיום,הבדלים בין מחוננים ללא מחוננים בהסתגלות חברתית ושביעות רצון זוגית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 6801
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

הבדלים  בין מחוננים ללא מחוננים בהסתגלות חברתית ושביעות רצון זוגית מבוא סקירת ספרות
1 .1 מחוננים
1 .1.1       כללי
1 .1.2       מחוננות גמישות ויכולת הסתגלות , חברתית רגשית
1 .1.3       מחוננות והתמודדות עם קשיים
1 .1.4       מחוננות ופגיעות נפשית
1 .1.5       מחוננים והסתגלות חברתית
1 .1.6       מחוננים ושביעות רצון זוגית
1 .2 הסתגלות חברתית
1 .2.1       כללי
1 .2.2       תכונות אישיותיות כמשפיעות על הסתגלות חברתית
1 .3 שביעות רצון זוגית
1 .3.1       כללי
1 .3.2       תכונות אישיותיות כמשפיעות על שביעות רצון זוגית
1 .4 הבדלים  בין מחוננים ללא מחוננים בהסתגלות חברתית ושביעות רצון זוגית שיטת המחקר
2 .1
 משתתפים,
2 .2 כלים,
2 .3 הליך
2 .4 תוצאות סיכום ודיון ביבליוגרפיה
3
1 0
1 1
1 2
1 3
1 4
1 4
1 4
משפטים
1 6
1 6
1 6
1 7
בעבודה זו נפתח בהגדרת מושג המחוננות על ידי פנייה למקורות. מה המשמעות של להיות אדם מחונן? כיצד ניתן להבחין בו? "להיות מחונן משמעו להיות יוצא דופן, להיות שונה, עם כל המשמעויות החיוביות והשליליות הנלוות לכך" (שני, 2009).Chan,(2008) חקר את ריבוי התפיסה העצמית של אינטליגנציות של 498 מחוננים בהונג קונג. בהתבסס על קשרים בין תוצאות מבחני אינטליגנציה Chan , (2008) מצא כי ניתן להבחין במחוננות גלובאלית, מחוננות חברתית- רגשית ומחוננות באמנות. החברה ממהרת לתייג את הזהות של המחונן כשהיא מזהה אותו עם אינטליגנציה גבוהה, ונחפזת לזהות אינטליגנציה גבוהה עם מקצועות לימוד ספציפיים, בעיקר מתחום המדעיים המדויקים או היוקרתיים( Kerr & Colangelo, 1988; Leung, Conoley, & Scheel,1994  בשני,2009).
שאלת המחקר תהיה -האם ימצאו הבדלים בין מחוננים ללא מחוננים בהסתגלות חברתית ושביעות רצון   זוגית? השערות המחקר תהיינה-מחוננים יתקשו בהסתגלות חברתית יותר מאשר לא מחוננים וחוננים יהיו בעלי שביעות רצון זוגית נמוכה יותר  מאשר לא מחוננים. לבדיקת השערות בדקנו מחקרים קודמים וערכנו מחקר שטח על 50 נבדקים. במחקר שערכנו אוששה ההשערה הראשונה, שלא כנמצא במחקרים קודמים ואילו ההשערה השנייה לא אוששה בניגוד לתוצאות מחקרים קודמים זה.