ניתוח חברה - שופרסל

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6745

תקציר העבודה

מבוא
בחודש אוגוסט 1958 נפתח ברחוב בן-יהודה בתל-אביב סניף הסופרמרקט הראשון במדינת ישראל. הוא היה של חברת שופרסל – חלוצת המרכולים בארץ.
זו היתה היסטוריה בישראל הצעירה. סניף הסופרמרקט הישראלי הראשון, פרי חזונם של שלושה ישראלים וקבוצת משקיעים מקנדה, בא לעולם – אלטרנטיבה מלהיבה לחנות המכולת השכונתית. החידוש: חנות גדולה ומרווחת, מלאה בשפע כל טוב: מזון, כלי בית, פירות וירקות טריים ועוד.
הקונספט החדש היה בבחינת מהפכה לצרכן הישראלי של הימים ההם: לראשונה, אפשר היה לטייל במעברים, בין המדפים הגדושים, עם עגלה גדולה ונוחה, לבחור מבין שלל מוצרים ופשוט .ליהנות מחוויית הקנייה.
מאז שהוקמה, מקפידה שופרסל להדק את הקשרים עם לקוחותיה. בהתבסס על מחקרי שוק, משקיעה הרשת מחשבה רבה בפיתוח הסניפים, החדשים וגם הקיימים. להשגת שליטה יעילה על מלאי מוצרי הרשת, מפעילה שופרסל מרכז לוגיסטי ארצי משוכלל, ממנו מסופקות לחנויות מעל למחצית מכלל מכירות הרשת. בנוסף, סקרי שביעות רצון משמשים את הרשת לקביעת מגוון המוצרים ורמות המחירים.
החברה הונפקה לציבור בתחילת שנות ה-80 .ונסחרת בבורסה בתל-אביב החל מ-1981
חברת שופרסל מפעילה שבע רשתות שיווק בעלותה סניפים בפריסה ארצית: שופרסל    היפרנטו    קוסמוס  יוניברס קלאב    מחסני מזון    ברכת רחל נט-סל    בבעלות חברת שופרסל שתי חברות בת הפעילות בתחום המזון :
– חברת קטיף בע"מ .שווק פירות וירקות טריים ופיצוחים.     חברת גידרון תעשיות בע"מ  יצרנית מוצרי מאפה יוקרתיים ומוצרי קונדיטוריה . חברת שופרסל מחזיקה חלק בבעלות על חברות וגופים נוספים:
  קניון מרכז הקריה באשדוד קניון לב המפרץ בחיפה    קניון בת-ים    קניון הצומת בכפר-סבא