סמינר: השפעת התחממות גלובלית על דפוסי צריכה של רכבים
מוסד לימוד | הקריה האקדמית אונו |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | התחממות גלובלית, התנהגות צרכנים, ענף רכב, רכב היברידי, שיווק, תעשיית הרכב |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 7590 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים התחממות גלובלית מתארת את עליית הטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ, אשר עשויה להוביל לאסונות כמו עליית פני הים ושיטפונות, ולמזג אוויר קיצוני כמו שיטפונות, בצורות, גלי חום והוריקנים. קיימת התאמה בין עליית הטמפרטורה לעלייה בכמות של פחמן דו חמצני ושל גזי חממה נוספים באטמוספרה הגורמת להגברת אפקט החממה.
הפעילות האנושית היא המקור העיקרי לגידול בכמות גזי החממה, בעיקר כתוצאה משחרור גזים אלו לאוויר בעת שריפת דלקי מאובנים לצורך הפקת אנרגיה. אנרגיה כזו מופקת בעת נסיעה ברכב. תעשיית הרכב הינה אחת התעשיות החשובות במשק העולמי, אך היא גם תורמת משמעותית להתחממות הגלובלית. בשנים האחרונות ניתן לראות מעבר לאמצעים המצמצמים את הצריכה ברכבים מזהמים כמו תחבורה ציבורית ואופניים. מסמך זה סקר את תופעת ההתחממות הגלובלית והשפעתה על סוגי הרכב הנמכרים. נסקרו חמישה מחקרים אשר תיארו ובדקו את תופעת ההתחממות הגלובלית, את תרומתה של תעשיית הרכב להתחממות זו, ואת השפעותיהן על בחירת הצרכנים. מסקירה זו עלה כי קיימת מגמה של חיפוש חלופות לרכבים המזהמים, לעלייה בתודעת הציבור לגבי הצורך בצמצום זיהום האוויר ובעלייה בדרישה לרכבים ידידותיים יותר לסביבה. לכן, המסקנה העיקרית של מסמך זה הינה כי על יצרניות הרכב לבחון אילו מאפיינים ברכב חשובים לצרכנים, איזו חלופה לדלק המזהם מעדיפים הצרכנים, וכי על היצרניות לשווק את הרכבים ההיברידיים תוך שיווק ממוקד לקהל היעד. תוכן עניינים
1 . מבוא. 4
2 . השפעת התחממות גלובלית על התנהגות צרכנים ברכישת רכבים.. 7
2 .1.
התחממות גלובלית. 8
2 .1.1.
גורמים להתחממות גלובלית. 9
2 .1.2.
השפעות ההתחממות הגלובלית. 10
2 .2.
התרומה של תעשיית הרכב להתחממות הגלובלית. 11
2 .2.1.
חלופות לרכבים מזהמים.. 12
2 .3.
השפעת הציבור על מדיניות האקלים.. 14
2 .4.
גורמים המשפיעים על צרכנים ברכישת רכבים.. משפטים
2 .4.1. מאפייני צרכנים של רכבים היברידיים.. 16
3 . בחינת מתודולוגית המחקרים.. 18
4 . סיכום, מסקנות והמלצות. 23
4 .1. המלצות יישומיות. 24
5.
ביבליוגרפיה.
5