קמפיין פרסום לעמותת אימהות ללא אימהות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 10581
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עמותת "אימהות ללא אימהות, בצל האובדן" (ע"ר), אשר הוקמה ב-2004, נועדה לספק רשת של תמיכה לכל אישה שאיבדה את אימה במהלך הילדות, הנערות או הבגרות, ושמתמודדת עם הורות בצל האובדן.
העמותה סובלת מחוסר מודעות מצד הציבור הרחב בכלל וקהל היעד בפרט, וכתוצאה מתקשה בפעילותה היומיומית בשל חוסר במשאבים. מטרות העבודה מטרת העבודה להציע תוכנית Public relations (PR) לעמותת אימהות ללא אימהות תוך שימוש בגישות קיימות של יחסי ציבור על-מנת להרחיב את המודעות לעמותה. בשל חוסר המודעות של הציבור, העמותה סובלת ממחסור במתנדבים כמו גם מחסור במימון. מטרות הקמפיין העלאת מודעות לגבי השפעת אובדן אם על האימהות של בנותיהן העלאת המודעות לעמותת "אימהות ללא אימהות" ופעילויותיה להביא להבנת אימהות אלה להשפעה של אובדן אימן על יחסיהן עם ילדיהם להאיר את הצורך של אימהות אלה בתמיכה  הוגדרו היעדים הכמותיים הבאים: –                  גידול בהכנסות מתרומות ב-50% תוך שנה.
–                  גידול במספר המתנדבים ושעות התנדבות: ממוצע של
1 ,000 שעות התנדבות בחודש.
הדרך לביצוע בשלב ראשון בוצע זיהוי בעלי העניין הרלוונטיים. נעשה שימוש במודל של גרונינג והאנט (אצל רוזן, 2000 ו-Shirley, 2002) על-מנת להחליט כיצד יעבור המידע בין השולח למקבל והאם יש צורך במשוב; האמצעי להעברת המסר נקבע על-פי מודל הגלגל; תוכנן המסר להעברה, יעדי הפרסום וערוצי המדיה; נקבעה תוכנית מדיה בהתאם ל-AIDA ותקציב הפרסום. תוכנית יחסי הציבור שנקבעה מתבססת על מודל RACE. לבסוף, בוצעה הערכת התוכנית על-פי מודל היררכיות התגובה של Kotler  ועל-פי תיאוריית הדיפוזיה של ליונברג. מסקנות והמלצות נראה כי התוכנית המוצעת תגביר את המודעות לעמותה, שכמעט ואיננה מוכרת לציבור. מומלץ כי הקמפיין יפנה לפן הרגשי באמצעות סיפורים אישיים, תיאור רגשות המטופלים לפני ואחרי הטיפול וכדומה. לאחר יצירת המודעות והעניין, מומלץ להעריך האם הרעיון הוא אמנם ישים ויעיל, כלומר לבדוק באם כתוצאה קהל היעד ישתמש בשירותי העמותה והאם מספר המשתתפים בפעילויות העמותה יעלה כתוצאה מהחשיפה התקשורתית.
תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
1 .1. תיאור העמותה. 4
1 .2.
מטרת תוכנית יחסי הציבור. 5
2 . בעלי עניין 7
3 . בניית תוכנית תקשורת. 10
3 .1. מודל תקשורת. 10
3 .2. תוכנית התקשורת. 11
4 . תוכנית יחסי ציבור. 19
4 .1. שינויים ותרחישים.. 19
4 .2. ניתוח לפי מודל RACE.. 20 5. בחינת והערכת התוכנית. 24
5.1.
בחינת התוכנית על-פי מודל היררכיות התגובה.
5 5.2.
בחינת התוכנית על-פי תיאוריית הדיפוזיה. 26
6 . ביבליוגרפיה. 27
7. נספחים.. 29